1 660 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Google home setup?
Min gamla mor är nästan blind. Google home är en fantastisk produkt för henne som inte kan se. Jag har precis gjort setup på en Google home för henne. En fantastisk produkt. Men jag får inte till det med radio . Kan jag lära GH att sätta på radions P1, P2, P3, P4 på något sätt. Alla musiktjänster som GH begriper går via någon form av tjänst. Kan jag inte ange webbadressen på något sätt för att få GH att fatta att hon vill lyssna på radions P1? Att tända lampor och få väder är en baggis, men webbradio var intelika lätt.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Det funkar fint att bara be den spela P1:pegee skrev:
Min gamla mor är nästan blind. Google home är en fantastisk produkt för henne som inte kan se. Jag har precis gjort setup på en Google home för henne. En fantastisk produkt. Men jag får inte till det med radio . Kan jag lära GH att sätta på radions P1, P2, P3, P4 på något sätt. Alla musiktjänster som GH begriper går via någon form av tjänst. Kan jag inte ange webbadressen på något sätt för att få GH att fatta att hon vill lyssna på radions P1? Att tända lampor och få väder är en baggis, men webbradio var intelika lätt.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4282&artikel=7019412
Edit: Det gäller att be Assistenten att prata med Sveriges Radio först genom att säga: "Prata med Sveriges Radio"
Tack för all input!, Det gäller att vara tydlig! "Spela radio, P4 Göteborg" fungerar utmärkt. Man lär sig succesivt. Jag har nu roat mig med att hoppa lite i radiovärlden, BBC, NDR fungerar utmärkt. Skall i veckan åka upp till hemmet där morsan bor. Det kommer att bli en sensation i hennes liv. Allt som kräver att att hon ser är krångligt. Nu har hon plötsligt världen på sitt bord. Återkommer med en rapport om utfallet där!
Klicka här för att svara