2 839 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Pris på en vara hos Elektoskandia
Sida 1 av 2
Hej
Är det någon med konto hos elektoskandia som kan kolla priset på en artikel åt mig?
Det är E0702126 som jag skulle vilja veta vad den kostar. Den finns inte hos de säljare jag har kanaler till.
Är det någon med konto hos elektoskandia som kan kolla priset på en artikel åt mig?
Det är E0702126 som jag skulle vilja veta vad den kostar. Den finns inte hos de säljare jag har kanaler till.
En vanlig gel är inte att rekommendera till oljekabel, det finns förvisso 2-komponentsgel eller gummi men vanligare är 2-komponents gjutharts, detta ska endast användas med mask eller i ventilerad miljö, är mer förlåtande om man inte är så van med värmekrymp, annars är det inget fel på den du blev rekommenderad.
Skarvhylsor finns att köpa lösa, i alla fall på Ahlsell 0889846, annars finns ju andra likvärdiga, eller för andra areor, tänk på att det ska vara mellanvägg om du skarvar mot plast.
Skarvhylsor finns att köpa lösa, i alla fall på Ahlsell 0889846, annars finns ju andra likvärdiga, eller för andra areor, tänk på att det ska vara mellanvägg om du skarvar mot plast.
Det var en tvåkomponents ”giftfri” skarv som var specad för oljekabel som var aktuell i så fall. Den fanns dessutom hos en grosist som jag har en väg in till.
Hade nog satsat på den i så fall, SJKn är också bra, men många slangar att värma. Du behöver få kablarna att komma rakt mot varandra och "ubåten" i våg om du väljer det alternativet, ska ledarna kryssas mäter du ut det före på plastsidan.D Daniel 109 skrev:
Tack för råden.
Det blev inte så bra. Nu när jag fick tag i skarven visade det sig att den inte alls verkar vara för oljekabel och dessutom inte sväljer min kabel. Det är en Raytech Magic joint 10. Tyvärr var tydligen informationen hos grosisten felaktig.
Inte så vanligt med 2-komponents gel, känner bara till Melbye som tillverkare.D Daniel 109 skrev:
Kanske gjutharts annars?
Cellpacks M-serie, ta minst storleken större än vad som anges bara, exempelvis M14 upp till max 35 kvmm.
Det är inte ledarens area som är problemet. Det är kabelns ytterdiameter. Dessutom står det inget om papperskabel i manualen..,
https://www.elnu.se/index.php?lista=07&an=3&n1=Kabelskåp, kabeltillbehör&n2=Kabelskarvar 1kV&n3=Melbye – CELLPACK - Gjuthartsskarv M&n4=&n5=&n6=&n=4&elmateriel=1D Daniel 109 skrev:
Alternativt ABB Smarta.
Den du har går bara till plast.
Den jag har är av exakt samma typ. Men av ett annat märke.