Hej

Har skaffat robotdammsugare och då har det framkom det att den inte gillade min entrematta. Den var för lätt så den puttade ofta runt mattan. Köpte då idag den här mattan :https://www.harald-nyborg.se/entrematta-ass-farger-80x120cm.html?___store=hn_default

Tänkte att den skulle fungera utmärkt med gummi på undersidan som håller den på plats och kort "hår" på ovansidan. Givetvis gillade inte min robotdammsugare denna matta alls. Den vill inte ens köra upp på den. Testade att sätta den på mattan och då stannade den efter några sekunder. Antagligen är det något fel på "håret" på mattan. Jag har en iRobot 875. Alla mina andra mattor i huset klarar den av. Har en liknande matta, likt den jag köpte, som den också klarar av utan problem.

Så min fråga till er är givetvis om ni vet några bra entremattor som fungerar till en robotdammsugare? Det är ju inte världens skitdammsugare jag har så det som fungerar för mig borde fungera hyfsat för mig med:)

Bästa svaret

H
Vilken färg är mattan? Är den svart så fungerar inte roomban pga den tror att den har kommit fram till ett stup

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
Givetvis är det därför, den är svart! Stort tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.