Hej,
Vi har nya fönster med spår under karmen.
Min plan är/var att använda dessa spår och därmed montera bleck under fönster och fästa dessa i gaveln mot salningarna.

Jag ser nu att visa fönster är monterade väldigt nära reglarna, dvs klossarna fönstren står på mot reglarna är ca 13mm. Jag har tänkt mig att använda 12cm bleck så frågan är ifall dessa ca13mm är tillräckligt för att kunna vika in blecken under fönsterkarmen och sedan ändå få ett dugligt fall ut från fönstret. Fall får man säkert men är det praktiskt möjligt att pilla in blecket.

En annan relaterad fråga rör hur man gör med ändträt, tex klädselbrädorna under blecket. Behandlar ni vanligtvis dessa eller nöjer ni er med blecken som skydd.

R
Standardbleck är lite av ondo fö rmin del , det brukar inte passa bra ,
jag ritade upp för varje fönster och en plåtis knäckte , allt passade perfekt och vart inte speciellt dyrare

R rävlyan skrev:
Standardbleck är lite av ondo fö rmin del , det brukar inte passa bra ,
jag ritade upp för varje fönster och en plåtis knäckte , allt passade perfekt och vart inte speciellt dyrare
Jag har nog tänkt att låta en plåtis göra jobbet, jag vill bara inte att de kommer hem och säger att det inte går...

Bästa svaret

R
Ingen fara på taket , en plåtis har lösning på det och fixar det samt har nog varit
med tidigare

• Gilla
emifog
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.