Köpte en kran på blandarbutiken som var trasig (trodde jag) av märket Gustavsberg, när jag reklamerade den så sa det att det var en ECO funktion att man inte kan få varmvatten (mer än fesljummet) utan att hålla vredet aktivt mot varmt. Så fort man släpper så går det tillbaka till fesljummet.
Detta är i min vask i tvättstugan där man vill fylla skurhinkar etc. Så nu står Gustavsberg på min hatlista på varumärken. Blandarbutiken hade ingen info om att den hade ECO funktion utan det stog långt bak i katalogen. Den är redan väggmonterad av rörisen så det är inte läge att byta.
Tydligen tycker Gustavsberg att de vet bättre än mig hur varmt vatten jag vill ha.
Detta är i min vask i tvättstugan där man vill fylla skurhinkar etc. Så nu står Gustavsberg på min hatlista på varumärken. Blandarbutiken hade ingen info om att den hade ECO funktion utan det stog långt bak i katalogen. Den är redan väggmonterad av rörisen så det är inte läge att byta.
Tydligen tycker Gustavsberg att de vet bättre än mig hur varmt vatten jag vill ha.
Redigerat:
Bästa svaret
Ja den niten gick vi också på. Så sjukt jäkla irriterande speciellt som vi uttryckligen sa att på flödet så var det ok men om det även var på vv så ville vi inte ha den. Jag borde ha skickat tillbaka den då det var rörfirman som sålde den. Stör mig varje dag, mest att jag inte reklamerade
Redigerat:
Vet inte om du har barn, men det känns som en väldigt bra funktion så att man inte bränner sig.
Många kranar har ju så att man måste dra vredet väldigt långt åt ena hållet för att få varmt. Känns som eco funktionen är en vidareutveckling av det.
Men är det inte lite väl hårt att gå ut att varna för en produkt, som har en funktion som du missade när du beställde blandaren?!
Många kranar har ju så att man måste dra vredet väldigt långt åt ena hållet för att få varmt. Känns som eco funktionen är en vidareutveckling av det.
Men är det inte lite väl hårt att gå ut att varna för en produkt, som har en funktion som du missade när du beställde blandaren?!
Det står tom att det är justerbart högst upp i produktbladet till min blandare. ( ja ja, jag läser inte manualer
)
Redigerat:
Det står så ja... Men hur justerar man det då, jag tror rörisen slängde min manual.
Det låter mer som om att du ska vara arg på blandarbutiken istället för Gustavsberg, eftersom du gjorde beställningen på blandarbutikens hemsida, du gjorde väll inte beställningen på Gustavsbergs site?
Montageanvisnungen finns antagligen på Gustavsbergs site, kolla Real7's länk.
Montageanvisnungen finns antagligen på Gustavsbergs site, kolla Real7's länk.
Jag tog inte bort någon fjäder, men med skruven under fjädern gick det att minimera skadan av detta ECO läge. Fortfarande går det inte att få max varmt utan att hålla fast den, men det blev betydligt mindre ECO faktor.
Tack petrho för att du påpekade att det gick att justera, jag hade inte en tanke på det.
Byggahus regerar när det gäller dygnet-runt-support
Tack petrho för att du påpekade att det gick att justera, jag hade inte en tanke på det.
Byggahus regerar när det gäller dygnet-runt-support
Redigerat:
Nej det är inget fel på kranen. Ta bort vredet med en insex skruv under den gröna och röda plastT tripptrapp skrev:Köpte en kran på blandarbutiken som var trasig (trodde jag) av märket Gustavsberg, när jag reklamerade den så sa det att det var en ECO funktion att man inte kan få varmvatten (mer än fesljummet) utan att hålla vredet aktivt mot varmt. Så fort man släpper så går det tillbaka till fesljummet.
ploppen.. till höger om den stora fjädern finns en skruv. den ska du skruva in helt för full effekt. men först ska vredet vridas till fullt varm vatten läge. montera sedan tillbaka vredet. 5min så är det klart. liten liten skruvmejsel + liten insex är allt som behövs..