243 638 läst ·
13 svar
244k läst
13 svar
Jag jag har lyckts aktivera barnlåset på min simens induktinshäll
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag jag har lyckts aktivera barnlåset på min siemens induktionshäll någon som vet hur jag låser upp?
Det är för smått för att fotografera men jag skulle kunna beskriva vilka knappar hällen har om någon tror sig veta hur man låser upp den?
Från vänser är knapparna följande... av och på knappen... en hand..en klocka..bokstaven P.. sen är det två knappar för att välja zon...en barknapp en reglerar temperaturen på zonerna...två Zon knappar till och slutligen bokstaven S. Någon som fattar? Och kan hjälpa mig?
Det är för smått för att fotografera men jag skulle kunna beskriva vilka knappar hällen har om någon tror sig veta hur man låser upp den?
Från vänser är knapparna följande... av och på knappen... en hand..en klocka..bokstaven P.. sen är det två knappar för att välja zon...en barknapp en reglerar temperaturen på zonerna...två Zon knappar till och slutligen bokstaven S. Någon som fattar? Och kan hjälpa mig?
Du har alltså ingen instruktionsbok till hällen?
Brukar annars vara man ska hålla in två knappar samtidigt eller så kan du testa och stänga av elen så att hällen nollställs, brukar funka. Alltså slå av säkringen eller proppen för hällen.
Brukar annars vara man ska hålla in två knappar samtidigt eller så kan du testa och stänga av elen så att hällen nollställs, brukar funka. Alltså slå av säkringen eller proppen för hällen.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag tror också att det är två knappar jag ska hålla in men jag vet inte vilka två så jag ser ingen annan lösning att att jag fortsätter att pröva mig fram.
Jag fick säkert en instruktionsbok när jag köpte hällen men jag vet inte vart den är just nu. Jag har redan prövat att dra ur sladden men det hjälper inte.
Jag fick säkert en instruktionsbok när jag köpte hällen men jag vet inte vart den är just nu. Jag har redan prövat att dra ur sladden men det hjälper inte.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Tack det var det.. 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack så mycket! Katten hade varit uppe på spisen och lyckats låsa den!
På vår spis var det en nyckelsymbol istället för en hand. Jag försökte hålla in den och trycka på andra knappar, men att det skulle vara så enkelt att bara hålla in nyckelknappen några sekunder hade jag tydligen inte tänkt mig...
På vår spis var det en nyckelsymbol istället för en hand. Jag försökte hålla in den och trycka på andra knappar, men att det skulle vara så enkelt att bara hålla in nyckelknappen några sekunder hade jag tydligen inte tänkt mig...
Hej!
Jag har också en nyckelsymbol på min häll men när jag håller den intryckt i fyra sekunder händer absolut ingenting? Jag har även testat att stänga av proppen till spisen och inte det heller hjälper? Vad kan vara
Jag har också en nyckelsymbol på min häll men när jag håller den intryckt i fyra sekunder händer absolut ingenting? Jag har även testat att stänga av proppen till spisen och inte det heller hjälper? Vad kan vara
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Du behöver hålla den intryckt längre än 4 s, tills det piper.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Man får heller inte hålla för länge för då blinkar det till och så låses hällen igen.
Min fru gick bet...
Min fru gick bet...
Klicka här för att svara
