Om man hypotetiskt säger att man har vunnit drömvinsten. Var sparar man den säkert? Insättningsgarantin gäller bara 100.000 Euro per kund på en bank. Man kan knappast ha 100 olika banker.

gäller de på alla banker? även utländska?

Ha, ha, bäst är väl att knöla ner dom i madrassen. :D

Bankfack?

Skattekontot?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Köper guld och fastigheter? Och konst, att förvaras väl inlåst.

mycke_nu skrev:
Skattekontot?
...men det är klart. Det blir ju svårt att undanhålla pengarna från Skatteverket :D

Jäklar vad med skog och mark jag skulle köpa :)

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Obligationsfonder, trygga aktiefonder, fastigheter.
Sedan tar man nog 10-20 miljoner o spekulerar med.
Sen måste man ju se till o ha kul åxå :)

Nyfniken skrev:
Bankfack?
Finns säkert nån klausul att det som är i facket tillfaller banken vid konkurs så nej tack.

Tigersågen skrev:
För dålig avkastning.

bax skrev:
Jäklar vad med skog och mark jag skulle köpa :)
En del kan man ju göra så men vill man kunna använda pengarna kan det ta ganska lång tid innan man får loss dom.

Bästa svaret

Hälften skulle spenderas på "vin kvinnor och sång", resten skulle jag slösa bort :wow:

• Gilla
Kire_78 och 7 till
  • Laddar…
Kapitalförsäkring 30 mille. Sen köpa strandtomter för 30 mille. Högriska 20 mille för att finansiera fskatten på tomterna. Ta med 20 mille och "kicking it in the carrebian" Jo en sak nej förresten två saker till. 1 pinka på chefens skrivbord. 2. Hålla pengarna lååångt borta från bankernas "rådgivarre"

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Tigersågen skrev:
Det skulle jag vilja påstå vore en högrisk investering. Sedlar tenderar att bli "omoderna", missar man då ett utbytesdatum så är det klippt.

Och vad händer om vi skulle gå med i Eurosamarbetet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.