3.798 lest ·
17 svar
4k lest
17 svar
Ytterdør til leiebolig
Finnes ingen personale, jeg tror sosialen leier den av utleieren, og det påvirker oss. For eksempel personer som ikke bodde i bygningen brukte mine utemøbler og tisset på min nabos planter.H Hans G2 skrev:Byggregler, brannregler og lignende er ikke retroaktive, men er basert på når det ble bygget. Var det godkjent i henhold til reglene som gjaldt da det ble bygget, er det som regel ok.
Det gjelder også ved endret bruk. Bygger man for eksempel om en vaskerom til leilighet, så må kravene oppfylles som gjelder da.
Så avhenger det av hva slags type virksomhet som bedrives, er det bare en vanlig leilighet som sosialen leier ut til noen med sosial problematikk? Eller er det en bolig med personale på stedet som tilbyr omsorg eller lignende? En leilighet har lavere krav enn en omsorgsbolig.
Men det påvirker ikke din leilighet eller dør, der har jo ingen bruk endret seg, så lenge kravene ble oppfylt ved byggingen, er det ok.
For vi har en felles takterrasse med private uteplasser.
Du blander to ting, din dør og andre leietakere.
Din dør utgår fra som notert fra bygningens alder.
Det andre er hvilke leietakere som eiendomsbesitteren aksepterer.
Det enkle svaret er at du kan med største sannsynlighet ikke påvirke noe hvis du ikke får eiendomsbesitteren på din side.
Din dør utgår fra som notert fra bygningens alder.
Det andre er hvilke leietakere som eiendomsbesitteren aksepterer.
Det enkle svaret er at du kan med største sannsynlighet ikke påvirke noe hvis du ikke får eiendomsbesitteren på din side.
Vi få se jeg kommer tilbake med mer infoA AndersS skrev:
Klikk her for å svare