Hei

Har et dreibart veggfeste ifølge bildet og en 32" TV som veier ~4,5 kg
Skal opp på en gipsvegg, ukjent om det er 1 eller 2 lag gips eller om den kan festes der det er en stender.
Er det dumt å engang prøve, eller kan det holde med 2 mollys?

-/Christian
Svart, vridbart veggfeste for TV, med flere ledd og skruehull for montering, designet for flatskjerm-TV eller monitor på en gipsvegg.

Jeg hadde først og fremst forsøkt å få 1 skrue i en regel og deretter 3 Molly! I annet fall 4 Molly.

Hvor langt ut skal armen kunne dras med skjermen på?
Viktig å vite hvilket moment det vil bli.

Finn ut om det er enkel eller dobbelt gips! Inn med en liten skrutrekker i veggen og sjekk!

• Liker
Frunihuset20
  • Laddar…
Treff regler eller Mollys vil fungere bra.
Du må bare finne ut om det er enkelt eller dobbelt gips for å finne riktig lengde på skruen.

K
Mål og merk hvor du vil ha festet, bor et hull. Hvis du ikke har regeldetektor, bor først med liten 3mm bor for å se om det er stender bak. Deretter 9mm bor for M5 ekspander. Da ser du om det er enkel eller dobbel gips. Kjøp deretter minst M5 gipseksponder. Fungerer bra med fire eksponder, det svake punktet vil ikke bli jernet, men at gipsen løsner som en kake hvis det har blitt en sprekk eller et barn henger seg i tv-en...

K
T TheGame skrev:
Treff regler eller Mollys vil fungere bra.
Finn ut om det er enkel eller dobbelgips for å velge riktig lengde på skruen
Finnes forskjellige lengder også innbyrdes for enkel eller dobbelexpander. Det er selve pluggen som skiller for E eller D

En god venn av meg satte sitt stativ på en tykk sponplate for å få flere festepunkter/fordele vekten over et større område

• Liker
Mörner
  • Laddar…
K kniv skrev:
Finnes forskjellige lengder også innbyrdes for enkel eller dobbelexpander. Det er selve pluggen som skiller for E eller D
Det var hva jeg mente men kanskje var uklar

K
T TheGame skrev:
Det var vad jag menade men kanske var otydlig
Ja, fordi skrue og plugg er to forskjellige ting. Som å kalle en pære for et eple

K kniv skrev:
Ja, fordi skrue og plugg er to ulike ting. Som å kalle en pære for et eple
Jeg siktet til mollyskruene der er pluggen og skrue i ett.

K
T TheGame skrev:
Jeg siktet til mollyskruene der er pluggen og skruen i ett.
Skruene er vanlige M-skruer, kan kjøpes løst og brukes med pluggen, selges sammen for enkelhetens skyld. Lengden på skruen kan variere, og bør gjøre det avhengig av tykkelsen på emnet som skal festes. Du skrev at lengden på skruen avhenger av om det er enkel eller dobbeltgips, når det i virkeligheten er pluggen som er sterkt avhengig av det. Det går bra å ta en skrue fra enkelplugg og sette i dobbeltpluggen, bare pluggen har fått ekspandere noe på baksiden. Slipp det nå og innse bare at det var litt utydelig innlegg og det ble tydeliggjort senere, ikke mer enn det.

• Liker
DahlEricsson1000
  • Laddar…
K kniv skrev:
Skruvene er vanlige M-skruer, kan kjøpes løst og brukes til pluggen, selges sammen for smidighetens skyld. Lengden på skruen kan variere, og bør så gjøre avhengig av tykkelsen på det emnet som skal festes. Du skrev at lengden på skruen avhenger av om det er enkel eller dobbelgips, når det i virkeligheten er pluggen som er sterkt avhengig av det. Går fint å ta en skrue fra enkelplugg og sette i dobbelpluggen, bare pluggen har fått ekspandere noe på baksiden. Slipp det nå og innse bare at det var litt uklart innlegg og det ble tydeliggjort senere, ikke mer enn så.
Haha ja det var en måte å skrive en Wall of text og så si "slipp det nå" til den man skriver til.
Men men jeg ber om unnskyldning til TS om denne ikke forstod.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.