Monterer mitt første vindu, et fast 130x130 cm. Det har formonterte Adjufix, 2 stk per side samt 1 oppe henholdsvis nede. Når jeg skulle skru inn den siste karmhylsen oppe til høyre klarte jeg å dra den feil vei slik at gjengene ble ødelagt. Hva i all verden gjør jeg nå?

Den late i meg vurderer om det holder å sette skruen gjennom likevel og la det være.
Ødelagt gjenget hull i treverk for montering av et fast vindu.

Den late i meg hadde nok saget til en distans som passer imellom og deretter skrudd...

• Liker
Singenjören89 og 1 annen
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Den late i meg hadde nok saget til en distanse som passer innimellom og deretter skrudd..
Takk for svar! Vurderte å sette inn distanseklosser men lot det være når jeg tenkte at det kanskje ødelegger driften. Men å sage til noe er jo bedre, høres ut som at det burde fungere bra.

Jeg hadde boret et nytt hull 5-10 cm fra det gamle og skrudd inn en ny adjufix.

• Liker
Singenjören89
  • Laddar…
Det hadde vært klokt men dessverre er det en lakkert trekarm, så det hadde ikke gått å skjule. Min fru legger veto :)

Er ikke essves justerskruer litt bredere? Dvs så du kan trekke inn disse i adjufix hullet direkte

Sett kiler ved den og trekk i skruen. Er jo fast vindu hvor skal de ta veien når listverk og smyg er på plass.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.