Heisann
Holder på med et prosjekt som lå før, men tydeligvis blitt flyttet til http://forum.byggahus.se/socialt-pro...laegenhet.html
Jeg tenkte nå å kaste ut et spørsmål/tanke når det gjelder min gavl der jeg har tenkt å sette inn litt vinduer og dermed avveie litt bærende regler på eksisterende konstruksjon. Etter min mening burde vel dette fungere? Forslag, synspunkter?
Holder på med et prosjekt som lå før, men tydeligvis blitt flyttet til http://forum.byggahus.se/socialt-pro...laegenhet.html
Jeg tenkte nå å kaste ut et spørsmål/tanke når det gjelder min gavl der jeg har tenkt å sette inn litt vinduer og dermed avveie litt bærende regler på eksisterende konstruksjon. Etter min mening burde vel dette fungere? Forslag, synspunkter?
min første tanke er hva som finnes under den nederste bjelken ?
avlastningen i seg ser ut å fungere da du flytter kraften nedover.
men du legger på så mye mer vekt i midten av den nedre bjelken
med vinduene, hvilket den ikke har hatt før.
/ Linus
avlastningen i seg ser ut å fungere da du flytter kraften nedover.
men du legger på så mye mer vekt i midten av den nedre bjelken
med vinduene, hvilket den ikke har hatt før.
/ Linus
Takk for refleksjonene, gutter. Jeg kan kort fortelle at under den nederste bjelken er det stilt stående tykke stokker med en avstand på 120 cm. Så under der finnes det godt med støtte, derfor tegnet jeg ikke opp det som var under. Jeg har nettopp begynt med gjennomføringen og jeg er nesten ferdig. Føles som det fungerer fint og ennå står bygningen.
/Andreas
/Andreas
Hvilken funksjon var det tenkt at skråavstivingene ved loftporten skulle ha, i det gamle utførelsen?
Denne sidestabilisering forsvinner i det nye forslaget...
Men det er ikke sikkert at det fantes noen direkte grunner til avstivingene heller, noen ganger bygges det på visse måter for at det "skal være sånn" eller for "sånn blir det pent" ...
Denne sidestabilisering forsvinner i det nye forslaget...
Men det er ikke sikkert at det fantes noen direkte grunner til avstivingene heller, noen ganger bygges det på visse måter for at det "skal være sånn" eller for "sånn blir det pent" ...
Klikk her for å svare