Jeg har vurdert å sette opp en vegghylle på kjøkkenet mitt, men den eneste ledige veggen er en gipsvegg som grenser til et klesskap.

Min samboer tror at veggen ikke ville tåle en stor hylle og foreslo at vi skulle sette opp et ELFA-system med skinner som man kan hekte hylleplaner på i stedet. Noe som er praktisk, men ikke like pent som en hengende møbel etter min mening.

Har dere noen tips for oss?

Hva skal du ha på hyllen? Tungt porselen eller små krydderkrukker?

Så lenge du ikke skal sette en hel samling med marmormortere på hyllen, holder det med noen ekspansjonsplugger, selv om det naturligvis blir mer stabilt hvis du fester den i stenderne.

Tenkte bruke det litt som spiskammer, glasskrukker med mel og sånt. Og det er ingen fare at det finnes et rom bak? Tenkte noe sånt her: (dårlig bilde)
Tegning av hyller på veggen over en benk med kjøkkenapparater.

M Maddelyn skrev:
Tenkte bruke det litt som et skap, glasskrukker med mel og sånt. Og det er ingen fare at det finnes et rom bak? Tenkte noe sånt her: (dårlig bilde)
Nei, det gjør ingenting at det er rom bak, det er det jo bak de fleste vegger. Er man skikkelig paranoid kan man bryte opp veggen innenfra klesskapet og sette en kortling (tverrgående regel) eller to mellom de stående reglene å feste hyllen i. Det er litt pusling men blir naturligvis mer stabilt enn ekspansjonsplugg.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Hvis du kan finne en regel og få en eller to innfestinger i den så er det ganske greit, deretter Molly i hjørnene.

Noen ganger kan man se hvor gipsskjøten er hvis man ser med slepelys, ellers kan en sterk liten magnet finne skruraden. Ellers finnes det billige regelfinnere. Er det et moderne hus, kan det være stålregel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.