M Mjolnir skrev:
Skal begynne på neste rom som også er av byggeplater på 9 mm. Skal rive 2 av 4 vegger for å isolere og installere flere uttak. Ytterveggen med vindu og radiator blir det renoveringstapet på.

Den andre ytterveggen med struktur tapet hadde jeg bare tenkt å skru fast gipsplater på. I og med at det bare er 9 mm byggeplate, fungerer det eller er det for svakt?
Bump
 
M Mjolnir skrev:
Skal begynne på neste rom som også er av byggboardskivor på 9 mm. Skal rive 2 av 4 vegger for å isolere og installere flere uttak. Ytterveggen med vindu og radiator blir det renoveringstapet på.

Den andre ytterveggen med strukturtapet tenkte jeg bare skru fast gipsskivor på. I og med at det bare er 9 mm byggboard, funker det eller er det for svakt?
Noen?
 
M Mjolnir skrev:
Noen?
Så lenge du skur gipsen hovedsakelig i bakenforliggende regelverk så funker det naturligvis. Det finnes mange vegger i dette landet helt uten noe annet enn gips og regelstamme.
 
  • Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
T tergo skrev:
du kan skruva i 9mm board med gipsskruv for tre f.eks Gipsskru For Trest FZB Dimensjon: 3,9x30 mm, Innhold: 1000 stk- 285001 (bygghemma.se)
er du bekymret for at det ikke holder så kan du trekke noen strenger med monteringslim mellom gips og boarden
men jeg tror ikke det trengs
Akkurat. Samt sette inn flere skruer enn det anbefalte tenkte jeg.
 
M Mjolnir skrev:
Presis. Samt dra flere skruer enn det anbefalte tenkte jeg.
du kan jo ev teste å skru fast en bit gips på veggen f.eks. 10x10 cm med en skrue og kjenne hvor godt den sitter
 
  • Liker
Mjolnir
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.