6.662 lest ·
35 svar
7k lest
35 svar
Vegger av byggplater, spørsmål
BumpM Mjolnir skrev:Skal begynne på neste rom som også er av byggeplater på 9 mm. Skal rive 2 av 4 vegger for å isolere og installere flere uttak. Ytterveggen med vindu og radiator blir det renoveringstapet på.
Den andre ytterveggen med struktur tapet hadde jeg bare tenkt å skru fast gipsplater på. I og med at det bare er 9 mm byggeplate, fungerer det eller er det for svakt?
Noen?M Mjolnir skrev:Skal begynne på neste rom som også er av byggboardskivor på 9 mm. Skal rive 2 av 4 vegger for å isolere og installere flere uttak. Ytterveggen med vindu og radiator blir det renoveringstapet på.
Den andre ytterveggen med strukturtapet tenkte jeg bare skru fast gipsskivor på. I og med at det bare er 9 mm byggboard, funker det eller er det for svakt?
du kan skruve i 9mm board med gipsskrue for tre f.eks. Gipsskrue FAST Tre FZB Dimensjon: 3,9x30 mm, Innhold: 1000 st- 285001 (bygghemma.se) er du bekymret for at det ikke holder så kan du dra noen streng med monteringslim mellom gips og boarden men jeg tror ikke det trengs
Akkurat. Samt sette inn flere skruer enn det anbefalte tenkte jeg.T tergo skrev:
Klikk her for å svare