155.660 lest ·
317 svar
156k lest
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassebordskrue
En klok person tar til seg gode råd man får på dette forum.
Biltemas skruer har vært oppe tidligere om at de ikke holder riktig kvalitet og da passer man seg for slikt mm.
Her på dette forumet har jeg også fått det gode rådet å bruke rustfrie skruer da de bedre tåler bevegelser i terrassegulvet uten å knekke.
Og derfor følger jeg selvfølgelig disse gode rådene.
Biltemas skruer har vært oppe tidligere om at de ikke holder riktig kvalitet og da passer man seg for slikt mm.
Her på dette forumet har jeg også fått det gode rådet å bruke rustfrie skruer da de bedre tåler bevegelser i terrassegulvet uten å knekke.
Og derfor følger jeg selvfølgelig disse gode rådene.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 418 innlegg
Til syvende og sist er merkets hensikt å skape maksimal avkastning for et selskaps eiere. Hva du tenker om merket når du står og ser i hyllen har ingenting med kvalitet å gjøre.A Anders_Nilsson skrev:Ja, du har misforstått. De fleste stoler på at kjente merkenavn er ærlige mot kunden. De fleste har nemlig ikke så store kunnskaper i metallurgi. Sier et respektert merkenavn at deres C4 terrassegg er den som de anbefaler for utendørs terrasse så stoler folk på det. Dette er liksom selve ideen med merkenavn, at du vet hva de står for at at du kan stole på hva de sier. Eller ikke, om det gjelder et dårlig merke.
Kjøpte en gang et billig skrue + plugg kit. Endte med at flere gikk av når jeg skrudde inn i veggen => nytt hull måtte bores da den gjenværende skruen ikke gikk å få ut!! Av og til ble sporet i skruehodet rundet, selv om momentet var lavt. Myk billig skrapmetall.
Etter det kjøper jeg alltid pålitelige merker.
Etter det kjøper jeg alltid pålitelige merker.
Det er vel kjent at enkelte forhandlere overdriver kvalitet og egenskaper for sine produkter for å kunne selge mer? Og at produsenter prøver å minimere material- og produksjonskostnader så mye de kan? Å bare stole på en tekst eller hva en selger sier går dessverre ikke.Scsi skrev:
Spiller ingen rolle... Står det at skruen skal klare visse ting så må man som forbruker utgå fra den informasjonen. Det er som når man kjøper en bil, Om jeg kjøper en ford i stedet for en BMW. Skal man utgå fra at forden kan gå i stykker raskere bare fordi den ikke klassifiseres som "Premium bil". Spiller ingen rolle om man kjøper skruer eller takstein mm. Man kan alltid få en dårlig batch, med største sannsynlighet har dette skjedd her. Jeg vet ikke hvor mange hundre millioner skruer de spytter ut, men alle kan jo ikke være dritt.
Et annet problem med Biltema og lignende er at de ofte bytter ut produsent men fortsatt selger produktet under samme artikkelnummer (selv om det nå er helt ulikt). Kan tenke meg de også bytter på batchnivå.
Bedre å satse på et velkjent merke når det gjelder kritiske komponenter.
Medlem
· Värmland
· 10 innlegg
Inget byggematerial som er laget i Kina holder.
Kinesers eneste skjebne er å piratkopiere holdbare produkter men produsere det av skrap-råvare.
Sånn er det med alt.
Biltema terrassebordskrue har jeg hatt samme problem med med reklamerte og kjøper bare kvalitetsskrue, kjente merker som står for hva de selger og ikke masseproduksjon med lavpris.
Generell advarsel for Biltema-verktøy, en bekjent hadde et stemjern fra Biltema som brakk under pågående jobb... Neste kinesprodukt altså.
Kinesers eneste skjebne er å piratkopiere holdbare produkter men produsere det av skrap-råvare.
Sånn er det med alt.
Biltema terrassebordskrue har jeg hatt samme problem med med reklamerte og kjøper bare kvalitetsskrue, kjente merker som står for hva de selger og ikke masseproduksjon med lavpris.
Generell advarsel for Biltema-verktøy, en bekjent hadde et stemjern fra Biltema som brakk under pågående jobb... Neste kinesprodukt altså.
Bahco-produkter produseres i dag i 12 anlegg over hele verden, blant annet i Sverige, Spania, Portugal, Storbritannia, Hviterussland, Frankrike, Taiwan og Argentina. även kina
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bahco
når det gjelder kina produserte saker så er det bestilleren som bestemmer kvaliteten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bahco
når det gjelder kina produserte saker så er det bestilleren som bestemmer kvaliteten
Og når bestilleren først har fått sine prøver og godkjent dem, flytter Kina leverandøren produksjonen til valgfri produsent i Kina. Ofte med dårligere kvalitet, men billigere.T tergo skrev:
Å produsere med høy kvalitet går selvfølgelig bra i Kina, men ofte blir det ikke billigere enn å produsere ting på riktig måte i Europa. Muligens hvis det er mye manuell håndtering som ikke går å automatisere, så blir kinesisk produksjon billigere om det skal være sammenlignbar kvalitet.
Alt er ikke gull som glitrer i Kina.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 innlegg
Men når det gjelder Biltema så har de vel aldri på noen måte forsøkt å antyde at produktene deres er og skal være sammenlignbare med premiumprodukter? Når det gjelder skruer så handler mye om produksjonstakt og så løpende kontroller. Jo mindre man kontrollerer per produsert batch, jo billigere blir det. Premiumfabrikater kjører nok løpende egne tester for å holde kvaliteten jevn.
Har byggt många altandäck , aldrig problem med avdragna skruvar. Använder endast syrafast enkel terrasskruv , inga dyra special för sprickfri montering. Dessa specialskruvar kräver stor kraft för inskruvning och ger en helt stum montering samt kräver ännuT torkelb skrev:
större kraft vid utskruvning med stor risk för brott och de är mkt dyrare. Förborrning ger sprickfri montering.
En person borrar och en person drar i skruvar som går i snabbt med lätt dragkraft .Tar endast något längre
tid men jobbet blir perfekt utfört. Om du inte förborrar och drar av en skruv blir tidsåtgången mkt högre eller du får ett
extra hål att titta på. Jag använder endast sorterat virke vilket spar mkt tid och det blir inga reklamationer , skräpvirke
blir mkt dyrare . Jag har inte använt Biltemas specialskruv för sprickfri montering men kan tänka mig att de fordrar mkt
stor kraft för indragning som inte legeringen håller för utan skada fås på skruvens midja. Skruven hållfasthet är primärt
att hålla brädan på plats , inte att hålla för hårdhänt indragning med slagmaskin. Förborra och få ett fint terrassgolv som
förnöjerEn person borrar och en person drar i skruvar som går i snabbt med lätt dragkraft .Tar endast något längre
tid men jobbet blir perfekt utfört. Om du inte förborrar och drar av en skruv blir tidsåtgången mkt högre eller du får ett
extra hål att titta på. Jag använder endast sorterat virke vilket spar mkt tid och det blir inga reklamationer , skräpvirke
blir mkt dyrare . Jag har inte använt Biltemas specialskruv för sprickfri montering men kan tänka mig att de fordrar mkt
stor kraft för indragning som inte legeringen håller för utan skada fås på skruvens midja. Skruven hållfasthet är primärt
att hålla brädan på plats , inte att hålla för hårdhänt indragning med slagmaskin. Förborra och få ett fint terrassgolv som
i många år .
.
Medlem
· Värmland
· 10 innlegg
Det er bare å gjøre research før man kjøper, noe jeg alltid gjør nå for tiden.useless skrev:
Står det PRC på noen forpakning er det god natt for min del, bedrifter som produserer ting der tror de kan gjøre det og tror de får kvalitet, men det får man ikke fra kinesere som sagt. Selv om de dyrt og hellig lover at de ikke gjør endringer så gjør de det. Finnes godt med selskaper som produserer i Europa og enda bedre i USA siden man der kan bli saksøkt for den minste lille feil hvis noe er galt i et produkt, så der våger ikke mange å gjøre feil. Men Biltema = Kinaskit på det meste, eller skal man kanskje kalle det kinapuff....
Problemet er heller at den som handler skruer forsøker å finne så billig skrue som mulig, og da lider kvaliteten.
Det finnes virkelig god kvalitet produsert i Kina også, men en hel del skit.
Ufattebart å legge ned så mye arbeid på å lage terrasser mm og bruke underlegen kvalitet.
Det finnes virkelig god kvalitet produsert i Kina også, men en hel del skit.
Ufattebart å legge ned så mye arbeid på å lage terrasser mm og bruke underlegen kvalitet.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 418 innlegg
Imponerende. Hvordan skriver du forresten her på forumet?V Värmlandshusägare skrev:Det er bare å gjøre research før man kjøper, noe jeg alltid gjør nå til dags.
Står det PRC på en eller annen forpakning er det god natt for min del, bedrifter som produserer ting der tror de kan gjøre det og tror de får kvalitet, men det får man ikke fra kinesere som sagt. Selv om de dyrt og hellig lover at de ikke gjør endringer, så gjør de det.
Finnes godt om bedrifter som produserer i Europa og enda heller i USA fordi man der kan bli saksøkt for den minste småting om noe er feil i et produkt, så der våger ikke mange å gjøre feil. Men Biltema= Kinaskit på det meste, eller skal man kanskje kalle det kinapuff....
Medlem
· Värmland
· 10 innlegg