Jeg har hatt samme problem med skrue fra Beijer.

Jeg hadde samme problem med Essve’s skruer, brukte riktignok disse til et stillas, snakket med Essve for å påpeke manglene men fikk til svar at jeg hadde brukt dem til feil konstruksjon, men de knakk jo hvor de enn var montert, de var helt uinteresserte.

Selv kvalitetsskruer kan knekke. La terrasse for 26 år siden og brukte Berners syrefaste rustfrie skruer. De har holdt seg veldig bra. Tok opp noen terrassebord for noen år siden. Da knakk/hadde knekt noen skruer i skjøten mellom terrassen og bjelken.

Da burde du gå tilbake og få en ny boks jeg har aldri hatt problemer med Biltemas terrasse skruer, Jeg har skrudd ca. 5000 av disse og aldri hatt problem.

Jeg har også hatt problemer med Biltemas terrassebordskrue, dog ikke samme som trådskaperen, men Rustfri, A2 75mm
Så fort det gikk litt tregere så begynte skruen å bli som en spiral og begynte følgelig å vingle, eller så knakk den helt enkelt ved innskruing. Kanskje 10% av skruene var slik.
Har tidligere brukt Byggmax terrassebordskruer uten problemer, men trengte å supplere litt, så derfor ble det Biltema denne gang.

Biltemas skruer er topp. Jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Ingen har gått av. Så var nok dårlig Bach det der. Så du burde gå tilbake så Biltema trekker tilbake den batchen.

• Liker
Tobzter og 1 annen
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Generelt har rustfritt betydelig dårligere holdfasthet enn "vanlig" stål.

Ikke korrekt. Rustfritt stål har høyere holdfasthet enn ikke rustfritt.

Ikke rustfrie stål kan man derimot varmebehandle så de blir sterkere om det gjøres riktig.

• Liker
Huddingebo
  • Laddar…
Jeg kjører med Ahlgrens C4 (tre-fargede) terrasse skruer.
Har skrudd inn over 3000 stykker uten at en eneste har verken knekt, blitt runddratt eller bøyd seg.
Bruker man det som er anbefalt av treleverandøren pleier det å bli bra....

A AntonAnimalen skrev:
Jeg kjøper bare skruer av velkjente merker for de stoler jeg på.

Viktig å ikke montere terrassebordene kloss for når plankene sveller reiser terrassebordene seg og skruene knekker.
Jeg har alltid montert terrassebord i kloss, terrassebord krymper alltid med tiden når den tørker ikke sveller!

Har lignende erfaring med Biltemas skruer. Vi bygde trehytte til barna forrige sommer, allerede tidlig på høsten måtte vi "stenge" hytta da skruene begynte å brekke og det hele ble farlig. Etter vinteren hadde så mange brukket at det begynte å rase.

J Johan byggare skrev:
Det skal jeg absolutt gjøre, har bare ikke rukket så langt ennå.
Håper bare det ikke blir et problem at jeg mangler kvittering...
Det løser du lett ved å gå inn på din nettbank og finne et kontoutdrag med dato da du kjøpte dem. Jeg gjorde det ganske nylig angående et bilbatteri som ikke holdt, og jeg fikk et nytt. Lykke til

J Johan byggare skrev:
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebordskrue, se bilder nedenfor. Jeg la 20 kvm terrasse våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukjente merket er det ingen problemer med, men nå merker jeg at ca 90% av Biltemas skruer har rett og slett gått av.
Dårligere skit skal man lete lenge etter, og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt det samme søppelet!

[bilde] [bilde]
Det er biltema vi snakker om, klart skruene går av,,

J Johan byggare skrev:
Det skal jeg absolutt gjøre, har bare ikke rukket så langt ennå. Håper bare det ikke blir et problem at jeg mangler kvittering...

Kvittering er det minste problemet, sier de at du mangler kvittering så svarer du at du mangler skallene på skriverne

• Liker
Gubbe 65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.