Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min erfaring med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabel. Jeg bestilte en ytterdør, sidevindu og en Yale-lås til min villa, som for tiden totalrenoveres. Bestillingen ble lagt inn den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til forskjellige avdelinger når jeg forsøkte å finne ut hvor min dør var, siden håndverkerne på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde blitt ødelagt (PS Fatter ikke hvordan man kan ødelegge en jævla ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post, fikk jeg uklare svar med e-posttilbakemelding mellom med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sidevinduene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en tilbakebetaling eller å akseptere det skadde produktet med en liten kompensasjon, men jeg vet fortsatt ikke hvordan denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Bygningsarbeiderne er på stedet og kan ikke fullføre forsiden...

Oppsummert har denne opplevelsen med Bygghemma vært den verste jeg noensinne har hatt med en forhandler. Kundeservicen er under all kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus i stedet, der kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Jeg bestilte en innerdør derfra en gang. Tre dører måtte de sende totalt da de to første var skadet når de kom frem (ja, DSV leverte dem likevel). Emballasjen var en vits. Knapt dekket i plast med to tynne treplanker på hver side av døren. Tror det meste skyldes nettopp DSV, men kan ikke forstå at Bygghemma velger å beholde en speditør som knapt kan sørge for at greiene kommer frem i tide.

Må nevnes at jeg også har bestilt to vinduer derfra som også ble sendt med DSV, og det var det ikke noe feil på.

Men jeg har bestilt diverse ting fra andre steder som også der har skapt problemer for DSV. Elendige leveringstider i vårt område for øvrig og kundeservicen deres er elendig.

Ved hendelsen med innerdørene syntes jeg likevel at kommunikasjonen med Bygghemma fungerte bra. Men stor tommel ned når de ikke kan sørge for at tingene kommer frem hele.
Siste gang jeg bestilte derfra og fra noe annet sted der DSV er speditør.

Siden den gang handler jeg utelukkende på Hornbachs butikk i Borås, og selv om det har hendt at det har blitt trøbbel en gang, så retter de det opp raskt og smidig.
 
Sist redigert:
  • Liker
stigarn
  • Laddar…
Bygghemma Kundservice Bygghemma Kundservice skrev:
Hei Sertac,

Vi vil begynne med å be om unnskyldning for de problemene som har oppstått i forbindelse med din siste bestilling. Vi har fått informasjon om at det har blitt en skade på din dør under leveransen, samt at det har vært feilaktigheter med de leverte varene.

Vi forstår at dette har forårsaket ulempe og frustrasjon, og vi tar fullt ansvar for disse feilene. Vi jobber nå med å undersøke hvordan dette kunne skje og iverksetter tiltak for å sikre at lignende problemer ikke oppstår i fremtiden.

For å rette opp dette så raskt som mulig, ønsker vi å tilby deg følgende:

1. En erstatning eller reparasjon av den skadde døren.
2. En ny umiddelbar levering av de riktige varene uten ekstra kostnad.
3. 50% rabatt på dine kommende dildo bestillinger hos www.sexleksaker.se.

Vennligst kontakt oss så snart som mulig slik at vi kan arrangere disse tiltakene på en måte som passer deg best. Du kan nå oss via telefon på 010-140 01 00 eller ved å logge inn på dine sider hos www.bygghemma.se.

Igjen ber vi om unnskyldning for bryderiet og takker for din forståelse. Vi håper å kunne gjenopprette din tillit til oss og har derfor sendt en vibrerende 28cm lang stripete feminin dildo hjem til deg.

Med vennlig hilsen,
Bygghemma-gjengen
Årets beste innlegg allerede nå! Jeg gikk på'd til jeg leste siste avsnitt. Du er et geni! 😂
 
  • Liker
Chonguis og 2 andre
  • Laddar…
mnils skrev:
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst kontroll på hvor varene er.

Handle hos Beijer i stedet hvis det er større ting, jeg kjøpte nettopp to takvindu-kupler, eksemplarisk håndtert og billigere enn hos Hornbach.
Det avhenger av hvordan frakten bookes av det leverende selskapet. Noen håndterer det selv og da har Bygghemma ingen kontroll, andre booker fraktene gjennom Bygghemmas system og da vet de nøyaktig hvor alt er.

Nå vet jeg ikke hvordan byggevarer bookes, men for mer "normale" ting som sendes i pakker, har Bygghemma nettopp byttet fra Schenker til DHL for det som sendes til utleveringssteder. For hjemlevering bruker de nå DSV, men ambisjonen er at også det skal legges over på DHL - som jeg ser på som positivt, DSV ødelegger alt.
 
  • Liker
stigarn
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min opplevelse med Bygghemma har vært ekstremt frustrerende og langt fra akseptabelt. Jeg bestilte en ytterdør, sideglass og en Yale-lås til min villa, som for øyeblikket totalrenoveres. Bestillingen ble gjort den 21. april 2024, og selv om Yale-låsen ble levert uten problemer, oppstod det alvorlige problemer med resten av leveransen.

Først og fremst fikk jeg vite at ytterdøren hadde blitt skadet under transporten. Dette etter utallige samtaler og omkoblinger til forskjellige avdelinger når jeg forsøkte å finne ut hvor min dør befant seg, da snekkere på stedet trengte den. Transportfirmaet DSV informerte meg om at døren hadde gått i stykker (PS Jeg skjønner ikke hvordan man greier å ødelegge en forbannet ytterdør) og jeg ble henvist tilbake til Bygghemma for mer informasjon.

Til tross for flere forsøk på å kontakte Bygghemma via både telefon og e-post fikk jeg uklare svar med e-posttilbakemeldinger med minst 4-5 dagers forsinkelse. Det er helt urimelig. Den 19. mai, nesten en måned senere, ble jeg informert om at sideglassene jeg har kjøpt var utsolgt med en uklar leveringsdato. Jeg ble tilbudt en refusjon eller å godta det skadede produktet med en liten kompensasjon, men det er fortsatt ikke klart hva denne "lille skaden" er og får ingen tilbakemelding.

Byggarbeiderne er på stedet og kan ikke ferdigstille fremsiden...

Oppsummert har denne erfaringen med Bygghemma vært den verste jeg noen gang har hatt med noen forhandler. Kundeservicen er under enhver kritikk med uakseptabelt lange svartider. Jeg anbefaler absolutt ikke Bygghemma. Hvis du vurderer å kjøpe byggematerialer, råder jeg deg til å henvende deg til Bauhaus istedenfor, hvor kundeservicen er pålitelig og du i det minste får den støtten du trenger.
Bestilte lekestue i aug/september. På lager ifølge nettsiden men skjønner at det er slutten på sesongen. Utsatt til 3. januar og forventer flere utsettelser for det lages nok ikke lekestuer i romjulen. Blir ikke informert. To uker inn i januar kommer fakturaen på opp mot 10000kr. Ingen svar fra kundeservice så jeg informerer fakturafirmaet direkte om at jeg først ønsker å utsette og senere bestride fakturaen (når Bygghemma ikke har svart og forfallsdato er nær). Når Bygghemma til slutt svarer med ny tatt-ut-av-luften-dato og lurer på om jeg fortsatt vil ha den sier jeg ja men bare hvis dere fjerner fakturaen inntil videre. Men neida, det GÅR ikke. De kan utsette den én måned av gangen. Fakturere for noe som allerede er tre måneder sent uten engang å ha varen hjemme.. Avbestilte helt. Bestilte på nytt i april og fikk da bare en beskjed om ca. 3 ukers forsinkelse men så kom den. Rakk å bli 1000kr billigere så det var jo bra i det minste. Hele denne tiden stod den som "på lager" til tross for at jeg nevnte det i mine e-poster til dem. Uhyre treige på svar og et par av mine e-poster ble ikke besvart i det hele tatt til tross for både god tone og klare spørsmål i punktformat. Sukk! Stua var fin..
 
  • Liker
kashieda
  • Laddar…
B
Har ikke hatt problemer med bygghemma, dog få bestillinger gjort derfra.

Dsv klarte også å ødelegge en ytterdør for meg. Det var skikkelig dype skader i døren, og håndtaket hadde riper som var mange mm dype. Helt forundret over hvordan dsv klarte å forårsake så mye skader.
 
  • Liker
stigarn
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Å pisse på et selskap Bygghemma, når det er det andre selskapet DSV, som fucker opp, er genialt korket resonement 🤦🏼
Nei. Som sluttkunder så kan vi ikke fritt velge fraktselskap, den eneste måten vi kan boikotte DSV er å også boikotte de som leier dem. Flere burde gjøre den koblingen, ellers finnes det jo altfor få måter å holde dårlige speditører ansvarlige for sin dårskap.

Siste gangen jeg bestilte fra bygghemma måtte jeg vente en måned på noen elfakonsoler som fantes på lager og skulle ha blitt sendt direkte.
 
  • Liker
andreas_bygger og 2 andre
  • Laddar…
Jeg har lignende erfaring med bygghemma, dårlige på å levere i tide. To av tre bestillinger har jeg ringt for å sjekke hvor bestillingen er når den kommer, hva som har skjedd. Begge gangene har den kommet på avveie hos speditøren, så kanskje ikke bygghemmas feil egentlig. Begge gangene har de til slutt sendt en ny bestilling, det skal de ha kred for dog. Begge gangene har den opprinnelige bestillingen kommet noen uker senere... så jeg har riktignok tjent på disse bestillingene, men veldig frustrerende når man trenger tingene for å komme videre.
 
mnils skrev:
Bygghemma er dropship, de har ingen som helst kontroll på hvor varene er.

Handle hos Beijer i stedet om det er større ting, jeg kjøpte nettopp to takvindu kupler, eksemplarisk håndtert og billigere enn samme hos Hornbach.
Problemet med Beijer er prisene
 
Jeg har handlet hos Bygghemma fordi jeg har en person i min nærhet som jobber der og gir meg 15% rabatt, men på grunn av strul med dem er det ikke verdt det engang da.
 
  • Haha
Dauen og 1 annen
  • Laddar…
P
Imin Rudenlöv Imin Rudenlöv skrev:
Problemet med Beijer är priserna
For større ting så går det an å gå inn og snakke med en selger og få tilbud. Det gjelder også ting som ikke finnes på deres web. Kjøper man én planke av gangen så blir det dyrt!
 
Vi gjorde tabben å bestille litt ting fra bygghemma, heldigvis var det ikke store penger i sammenhengen. Det var en ting vi hadde sett på billigst mulig i en byggmax-butikk, de hadde nøyaktig samme på BH men litt dyrere, og en lignende som så betydelig bedre og mer gjennomtenkt og kostbar ut men som var kanskje 40% dyrere, men siden vi skulle bruke den ganske mye over en periode, valgte vi den. Når tingene endelig kom, hadde de sendt den billigere i stedet. Da vi kontaktet kundeservice om at de hadde sendt feil vare og til slutt etter den vanlige lange ventetiden fikk svar, prøvde de først bare å lyge sammen noe tull om at den vi hadde fått i stedet var mye bedre og at de hadde oppgradert oss og vi skulle være glade for det... Da vi svarte at den jo åpenbart er dårlig og billigere hos dem og enda billigere på byggmax svarte de: "jaja dere tok oss, den andre er utsolgt." Så vi svarte igjen at vi ville heve kjøpet eller ha mellomlegget tilbake, og etter mye mas over lang tid fikk vi etter hvert tilbake nesten mellomlegget mellom den vi betalte for og det vi fikk. Men hvilket selskap prøver å sende et dårligere, billigere produkt i stedet uten forvarsel og så kjefter om å betale tilbake mellomlegget? Kan jo bare anta at de gjør det med dyrere varer også, hvorfor skulle det være noen forskjell? Betale for en Husqvarna 450x og få hjem en 415x fordi 450 var utsolgt? De er egentlig bedre 🤩
 
  • Liker
kashieda og 1 annen
  • Laddar…
Selv om bygghemma er struligt iblant så har de bra priser og fungerer absolutt når man bestiller i god tid til prosjekt. I ditt tilfelle bør du nok se over din egen atferd når du bestiller online mot en dealline med gubber på plass noen uke senere. En dag med 2 gubber koster vel som en ytterdør og lokale byggefirmaer har ofte budsjett-dører for ikke så langt ifra bygghemmas, høres ut som en skeiv risikofordeling.
 
Renholmen Renholmen skrev:
Selv om bygghemma er rotete noen ganger, så har de bra priser og fungerer absolutt når man bestiller i god tid før prosjekt. I ditt tilfelle bør du nok se over din egen oppførsel når du bestiller online med en tidsfrist og arbeidere på plass en uke senere. En dag med 2 arbeidere koster vel som en ytterdør, og lokale byggefirmaer har ofte budsjett-dører for ikke så langt unna bygghemmas, høres ut som en skjev risikofordeling.
Det er jo umulig å vite hva som er rimelig leveringstid hos dem når varer som angis å være "på lager" kan ha 3 måneders leveringstid. Og det er hvis man ikke må forholde seg til kundeservice som svarer på e-post etter typisk 1-2 uker hvis man ikke vil stå i 1,5 timers telefonkø og prate med "goddag yxskaft". Skal man ha et halvt års planlegging og leie et lager for varene i mellomtiden synes du?

Nei, de er ikke til å stole på oht.
 
  • Liker
Ninashka og 6 andre
  • Laddar…
Bygghemma som dropship kan fungere ved bestilling av enkelte varer. Min erfaring er at det er litt av et lotteri med levering og frakt, altså ikke særlig pålitelig.
Neste utfordring er naturligvis dropship der de ikke har mulighet til å konsolidere varene, noe som i realiteten betyr at man kan få fire forskjellige leveranser på fire varer som du må være hjemme for å ta imot. Har du i tillegg en entreprenør på gang, må man selv ta risikoen hvis noe er skadet eller forsinket, siden håndverkere må bookes om til merkostnad. I tilfelle med entreprenør er det absolutt beste om man kan enes med håndverkerne om at de bestiller materialet og håndterer det, altså at de tar risikoen hvis noe er skadet eller forsinket. Vanligvis har de rabatter på materialet der bestilleren må betale et materialpåslag, noe jeg har ansett som en fair deal for å slippe risikoen, pluss at håndverkerne håndterer all kommunikasjon med leverandør hvis noe har gått galt.
 
Noen ganger kan det være greit å kjøpe materialet via håndverkerne som er på stedet, selv om det kanskje ikke gikk i dette tilfellet. Det kan selvfølgelig bli noen kroner dyrere, men jeg innbiller meg at det meste flyter bedre når bygningsarbeiderne håndterer materialene.
 
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.