Er det noen som vet hva dette er for en brikke og hvor man kan kjøpe flere av den?

mvh Daniel

Metallsirkel med kryss i midten, ved siden av en linjal. Formål ukjent.

matsa79
Jeg er ikke helt sikker men det ser ut som klosser som brukes for å skru fast papptak, de er dog aldri synlige når taket er ferdig de finnes under skjøtene.

Har sett noe lignende på najad isolasjon rundt rør.

JOW skrev:
Har sett noe lignende på najad isolering rundt rør.
Ahh papptak kan være dens opprinnelse, det skal jeg søke videre på, takker.

Hva bruker du brettet til?

darpe skrev:
Jeg har funnet et bruksområde for den som jeg med sikkerhet kan si ikke var dens opprinnelige tanke, men takk for at du tok deg tid og kom med et konstruktivt innlegg.
Tja, det var da så lite så. Det er alltid like gøy med folk som har vanskelig for ironi :D

Hadde du vært mer tydelig på hva du hadde tenkt å bruke den til, hadde du i tillegg til å slippe min kommentar kanskje også fått noen tips om alternative brikker til ditt tenkte bruksområde.

sixten88 skrev:
Hva bruker du skiven til?
For å feste isolasjon (celloplastplater) i undertak, svogeren fikk tips om at det skulle spare arbeid å ha noe å feste isolasjonen i når de støpte bjelkelaget, så de tok det de hadde, og kappet til en masse gjengestål som de slo i nedenfra i den halvherdete betongen. Nå presser de opp skivene på gjengestålene og fikserer dem med den til formålet helt suverene skiven. Hva den opprinnelig har blitt brukt til, husker ingen, faren min hadde en eske av den igjen fra gammelt, taket er 200 kvadrat, og mange plater igjen å sette, så jeg hjelper dem med å finne en passende erstatning til skiven, og jeg har nok funnet den på linken som mlkjhr tipset om, takk for det.

Sist redigert:
Nå har jeg slettet innlegg som ikke tilføyde diskusjonen noe.

Kjenner igjen brikkene fra fabrikktiden, var med og innredet containere for oljeboreplattformer mm. Helt riktig ble de brukt til å feste takisolasjonsplater på riflede "spiker" som var sveiset i taket (selv om containeren ble snudd under det øyeblikket). Dessverre var det ikke celleplast, men støvete rockwoolplater og en skikkelig bøs jobb. Så du har funnet riktig!

Kjell G

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.