P
Hei,

Sitter gammel gles i dag (se bild).
Trenger tykkere gles, 28mm, for å få plass med spottar.
Tenkte å ta ned eksisterende gles og sette opp ny.

men hvordan fester jeg glassene på beste måte? Det er puss og ovenputsen er den halm. Kan jeg lime fast gles med pl400 og støtter?

• Gammelt glesetak med treplanker og delvis eksponert gipsoverflate under, brukt som eksempel for renoveringsspørsmål.
Hvis den nåværende glesen sitter bra så ville jeg bare slå på den nye på den gamle.

P
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Om den nuvarande glesen sitter bra så skulle jag bare slå på den nye på den gamle.
den er 22mm og ganske ujevn. Kan jeg lime en masse masonittbiter på dette da? Jeg må få det til 28mm

Hva har du for takhøyde? Er du avhengig av at den ikke blir for lav? Hvis ikke så ville jeg satt den nye glespanelen på den gamle og mellom den nye og den gamle lagt masonittbiter for å få det i vater.

P
Det er i en eldre del av kjelleren. Kommer til å bli veldig lavt under taket i så fall. Men ideen høres jo smart ut. Finnes det noe lavere enn 22mm man kan velge da

Jeg ville kappet remser av plywood i stedet. Men kanskje noen andre har en idé og kan svare på ditt opprinnelige spørsmål.

• Liker
1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.