Hengte opp en 37" i guttens rom i dag, 3 stk 6x50 essve cutters holder den oppe.
Kun osb og gips, testet å henge så godt det gikk i festet, vanskelig å finne noe å holde i.
Ingen problemer (veier 1-2 kilo på feil side av 100-streken)
Nesten så man ville prøve...
Med riktig innfesting så får man nesten bare trekk og 6mm-skrue med nødvendig lengde i OSB klarer vel rundt 200kg trekk, ikke sant?
Min 206 (surprise!) har en tjvikt på 1170kg så uten væsker og fører så ligger den på litt under 1100kg. Bør holde med 6 skruer da eller?
....men så gjelder det jo å få platen til å sitte fast i lektene og lektene til å sitte fast i ...osv.
Selvfølgelig!
Men det største problemet jeg så sånn direkte var kranen jeg ikke har for å løfte bilen dit
Hadde man vært mangemillionær og mer filosofisk anlagt...
Tenk hvor mye mindre plass en bil som brukes 5 ganger i året tar hvis den henger på veggen i stedet!
Gittvis!
Men det største problemet jeg så sånn direkte var kranen jeg ikke har for å løfte bilen dit
Hadde man vært mangemillionær og mer filosofisk anlagt...
Tenk hvor mye mindre plass en bil som brukes 5 ganger i året tar om den henger på veggen i stedet!
Men om du legger huset ned kan du kjøre inn den på veggen direkte så det er ingen problemer, så velter du huset rett opp, vips så har du bilen hengende på veggen.
Men om du legger huset ned kan du kjøre inn den på veggen direkte så det er ingen problem, deretter velter du rett huset, vipps så har du bilen hengende på veggen.
Bra tips!
Hvor finner man hengsler for hustipping? Biltema?
Sånn - nå har jeg kjøpt en bit OSB for oppsett på vegg etter maling. Fyren på byggevarehuset hadde derimot en annen oppfatning om festingen av veggfestet mot OSB-platen. Hans idé var at man skulle bruke dobbeltgipsekspandere i stedet for å skru direkte i OSB-platen, med henvisning til at det ville være for "grunt" med bare 12 mm for skruene å bite fast i OSB-platen. Siden alle her var enige i går om at skruer virket bra, vil jeg gjerne ha en mening om ekspandere.
Slik hadde jeg tenkt å gjøre det først: (Feil på bilde skal være 6mm skrue)
Sånn - nå har jeg kjøpt en bit OSB for oppsett på vegg etter maling. Fyren på byggevarehandelen hadde dog en annen mening om festingen av veggfestet mot OSB-platen. Hans idé var at man burde bruke dobbeltgipsekspandere i stedet for å skru direkte i OSB-platen, med henvisning til at det ville være for "grunt" med bare 12 mm for skruene å bite fast i OSB-platen.
Siden alle her var enige i går om at skruer virket bra, ville jeg gjerne ha en mening om ekspandere.
Slik hadde jeg tenkt å gjøre først: (Feil på bilde skal være 6mm skrue)
[bilde]
Kjører du vettige plugger for bakliggende vegg (gips va?) eller tilfeldigvis treffer en stender med én eller to skruer, da kan du henge opp 10 TV-apparater uten problem!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.