bruk Alcos superfix i stedet, fungerer bedre synes jeg, det fester veldig fort... avhengig av hvor lang/tung den er...
Moderator
· Stockholm
· 57 861 innlegg
PL600 er ikke kjemperaskt. Det er ganske tregt direkte, så ting som ikke er tunge eller spenner ut kan man slippe omtrent med en gang.
Men hvis det gjelder en taklist ville jeg nok forsøkt å støtte den nedenfra med f.eks. planker mot gulvet.
Jeg har gjort en slik sak en gang, det var riktignok en kort strekning. Jeg saget til et par støtter, spente dem diagonalt fra gulvet opp mot listen. For at de ikke skulle skli på gulvet tok jeg dobbeltklebende matteip og festet en stump regel på gulvet som mothold. Det fungerte selv om det var litt omstendelig.
Generelt har jeg ofte brukt dobbeltklebende teip for å assistere ved liming.
Men hvis det gjelder en taklist ville jeg nok forsøkt å støtte den nedenfra med f.eks. planker mot gulvet.
Jeg har gjort en slik sak en gang, det var riktignok en kort strekning. Jeg saget til et par støtter, spente dem diagonalt fra gulvet opp mot listen. For at de ikke skulle skli på gulvet tok jeg dobbeltklebende matteip og festet en stump regel på gulvet som mothold. Det fungerte selv om det var litt omstendelig.
Generelt har jeg ofte brukt dobbeltklebende teip for å assistere ved liming.
Aha ... smart!! Så gjør vihempularen skrev:PL600 er ikke kjempesnabbt. Det er ganske tregt direkte, så ting som ikke er tunge eller spenner ut kan man slippe i prinsippet direkte.
Men om det handler om en taklist så ville jeg nok prøve å støtte den nedenfra med f.eks. bord mot gulvet.
Jeg har gjort en slik ting en gang, det var riktignok en kort strekning. Jeg sagde til et par støtter, spente dem diagonalt fra gulvet opp mot listen. For at de ikke skulle gli på gulvet tok jeg dobbeltsidig teip og festet en stump regel på gulvet som mothold. Det fungerte selv om det var litt omstendelig.
Over hodet har jeg ofte brukt dobbeltsidig teip for å assistere ved liming.
Takk for dé!
Ellers kan man bruke noen punkter smeltelim for å holde materialet på plass til limet herder. Gjorde så når jeg skulle feste lektene mellom takstolene mot masoniten i vindskjerming når jeg bygget luftspalte. Smeltelimet tar ca 15 sekunder å stivne.
Klikk her for å svare