Et hull, 4 kanter, i en vegg har alle sider forskjellige mål, antar at man må måle diagonalene da også for å få det til eller finnes det noe annet smart "triks"?

Vet ikke hva det er for materiale i veggen, men burde det ikke funke å bygge en uregelmessig ramme (kanskje det holder med 4 sider?) som passer nøyaktig i hullet og som du kan feste med skruer utover mot det større hullet. Deretter fylle igjen hulrommene mellom rammen og hullet med passende materiale (f.eks. husfix ved mindre volumer)? I selve rammen fester du en gipsplate.

Et amatør-tips, finnes sikkert mye bedre løsninger :)

Ja, takk men jeg tenkte meg mer på at du reglrer opp en vegg og den siste biten som skal dit er en rombliknende sak eller om du har et hull i f.eks. en gipsvegg eller trefiberplatevegg og vil tette det. :)

C
Ja, om de motstående sidene er like lange men hullet er rombeformet må du enten måle diagonalene eller vinkelmåle.

I slike tilfeller pleier jeg å måle sånn halvveis nøyaktig slik at jeg kan skjære til en prøvebit i papp som jeg justerer til den passer og kan brukes som mal for den ekte platen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.