Hei,

Vi har endret planløsningen og der kjøkkenet tidligere var, vil vi nå ha et arbeidsrom. Samtidig vil vi installere mekanisk til- og fraluft, derfor trenger vi ikke de gamle ventilene.

Hvordan tetter vi best igjen de gamle fasadeventilene for å unngå fuktproblemer?

Konstruksjonen er tegl og tre.

Takk på forhånd

P

Lukk dem? Med litt silikon eller latexfugemasse imellom blir det helt tett. Man kan fjerne dem, men da må man reparere igjen og det vises ofte mer enn å la dem være igjen.

Takk for svaret.

Jeg var uklar og mener å fjerne, for vi skal sette opp ny gips på innsiden. På utsiden kan nettet få sitte igjen.

Men hvordan skal vi fylle hullet?
Kan "LUX"-plate som man bruker på badet med silikontetting og deretter isolering fungere?

P

Sist redigert:
Noen som har noen idé?

Vil du virkelig stenge de? Jeg brukte fogskum. Plasserte papir på utsiden (bakom gitteret) sprøytet fogskum fra innsiden. Etter 2 dager jevnet til samt la på byggplast og rundt gipsplate. Sparkel og maling.

Takk for ditt svar!

Det er ingen risiko for at det kryper inn fukt hvis jeg bare bruker papir og fugeskum?

Du kan alltid sjekke hvordan man bruker skum ved montering av vinduer. Og ingen fuktighet trenger inn. Bruk samme prinsipp, så blir det bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.