1.793 lest ·
6 svar
2k lest
6 svar
Tette en fasadeventil - hvordan gjør man best
Hei,
Vi har endret planløsningen og der kjøkkenet tidligere var, vil vi nå ha et arbeidsrom. Samtidig vil vi installere mekanisk til- og fraluft, derfor trenger vi ikke de gamle ventilene.
Hvordan tetter vi best igjen de gamle fasadeventilene for å unngå fuktproblemer?
Konstruksjonen er tegl og tre.
Takk på forhånd
P
Vi har endret planløsningen og der kjøkkenet tidligere var, vil vi nå ha et arbeidsrom. Samtidig vil vi installere mekanisk til- og fraluft, derfor trenger vi ikke de gamle ventilene.
Hvordan tetter vi best igjen de gamle fasadeventilene for å unngå fuktproblemer?
Konstruksjonen er tegl og tre.
Takk på forhånd
P
Takk for svaret.
Jeg var uklar og mener å fjerne, for vi skal sette opp ny gips på innsiden. På utsiden kan nettet få sitte igjen.
Men hvordan skal vi fylle hullet?
Kan "LUX"-plate som man bruker på badet med silikontetting og deretter isolering fungere?
P
Jeg var uklar og mener å fjerne, for vi skal sette opp ny gips på innsiden. På utsiden kan nettet få sitte igjen.
Men hvordan skal vi fylle hullet?
Kan "LUX"-plate som man bruker på badet med silikontetting og deretter isolering fungere?
P
Sist redigert:
Vil du virkelig stenge de? Jeg brukte fogskum. Plasserte papir på utsiden (bakom gitteret) sprøytet fogskum fra innsiden. Etter 2 dager jevnet til samt la på byggplast og rundt gipsplate. Sparkel og maling.
Klikk her for å svare