Skal begynne å sette opp bjelkelag i mitt terrasseprosjekt på forskjellige nivåer fra 1,5m ned til 0,5m.
Planen var å skruelim 2 stk 45x95 og sage av den ene kortere for å sette bjelkelag på og feste i den andre.
Men det finnes bare NTR AB 45x95 med mindre man spesialbestiller. Som jeg forstår skal man bruke NTR A for rammeverket på en terrasse.
Vil det bli problemer med å bruke NTR AB som stolper og jeg må spesialbestille eller bruke vanlig 95x95 og felle ut?
Hvordan har dere andre gjort det som har brukt 45x95 som stolper?

Har gjort akkurat slik, plintgrunn, med en bit syllpapp mellom tre og plint.
Skal du sette stolpene på f.eks. plater, plasser stolpen på en liggende bjelke for å beskytte endetre.

Mazen Mazen skrev:
Har gjort akkurat så, plintgrunn, med en bit syllpapp mellom tre og plinth.
Skal du stille stolpene på f.eks. fliser, sett stolpen på en liggende regel for å beskytte endetre.
Plintgrunn her også. Men har du brukt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo veldig mye smidigere enn å jacke ut en 95 stolpe. Men ser ut til at det bare finnes ntr ab 45x95.

D DanneH skrev:
Plintfundament her også. Men har du brukt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo veldig mye smidigere enn å felle ut en 95 stolpe. Men ser ut til å finnes bare ntr ab 45x95.
Jeg har gjort på samme måte som du tenker, NTR AB er ingen problem da det er over Mark.
Viktigere at bjelken er C24 klassifisert for å tåle konstruksjonen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.