Skal begynne å sette opp bjelkelag i mitt terrasseprosjekt på forskjellige nivåer fra 1,5m ned til 0,5m.
Planen var å skruelim 2 stk 45x95 og sage av den ene kortere for å sette bjelkelag på og feste i den andre.
Men det finnes bare NTR AB 45x95 med mindre man spesialbestiller. Som jeg forstår skal man bruke NTR A for rammeverket på en terrasse.
Vil det bli problemer med å bruke NTR AB som stolper og jeg må spesialbestille eller bruke vanlig 95x95 og felle ut?
Hvordan har dere andre gjort det som har brukt 45x95 som stolper?
Planen var å skruelim 2 stk 45x95 og sage av den ene kortere for å sette bjelkelag på og feste i den andre.
Men det finnes bare NTR AB 45x95 med mindre man spesialbestiller. Som jeg forstår skal man bruke NTR A for rammeverket på en terrasse.
Vil det bli problemer med å bruke NTR AB som stolper og jeg må spesialbestille eller bruke vanlig 95x95 og felle ut?
Hvordan har dere andre gjort det som har brukt 45x95 som stolper?
Plintgrunn her også. Men har du brukt 2 stk 45x95 som stolpe? Er jo veldig mye smidigere enn å jacke ut en 95 stolpe. Men ser ut til at det bare finnes ntr ab 45x95.Mazen skrev:
Jeg har gjort på samme måte som du tenker, NTR AB er ingen problem da det er over Mark.D DanneH skrev:
Viktigere at bjelken er C24 klassifisert for å tåle konstruksjonen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542
Klikk her for å svare