Snailman
byggmax har tydeligvis en grønnfarget tape med armering som ligner T-flex, kostet ca 100kr rullen, det tar tid før jeg har brukt opp min tyske tape, men hvis noen andre vil teste og gjerne rapportere resultatet her så er det jo bra

kunne ikke finne den på deres nettside ennå, husker ikke hvordan den var merket.
 
Da har man ENDELIG fått hjem litt tape fra Tyskland. Bestilte Tacoflex og de er identiske med mine tidligere T-Flex men en annen fargesammensetning. Bestillingen gikk strålende og jeg kjøpte 15 ruller for ~1700 og ca 36 timer etter bestilling lå pakken i Malmö. Så tok Schenker over...14 dager senere varsles forsendelsen etter at de sendte den for uthenting på Gotland til tross for at pakken skulle til hovedstadsregionen! Imponert! :thumbdown:
Så ble jeg litt fundersam når jeg henter ut pakken og får en kartong fra Burger King med 5x2,5 kg Pommes Frites men når jeg endelig åpnet dette så inneholdt det bestilte taperuller!
Kan sterkt anbefales!

Tacoflex teipruller plassert på en pappeske fra Burger King med blå tekst og logo.
 
  • Liker
Mikael_L
  • Laddar…
Perfekt!
Har du flaks får du som bonus en svak duft av frityrolje på byggeplassen :)
 
Mikael_L
Robert 75 skrev:
Da har man ENDELIG fått hjem litt teip fra Tyskland. Bestilte Tacoflex og de er identiske med mine tidligere T-Flex men i en annen farge. Bestillingen gikk strålende og jeg kjøpte 15 ruller for ~1700 og ca 36 timer etter bestilling lå pakken i Malmö. Så tok Schenker over...14 dager senere varsles sendingen etter at de hadde sendt den for henting på Gotland til tross for at pakken skulle til hovedstadsregionen! Imponert! :thumbdown: Så ble jeg litt forundret når jeg henter ut pakken og får en eske fra Burger King med 5x2,5 kg Pommes Frites men når jeg først åpnet denne så inneholdt det bestilte teipruller! Kan sterkt anbefales!
Skitkul innlegg. :thumbup: Det var vel verdt to ukers venting for den historien? :rolleyes:
 
Og visst er det fint at alt kan skje med pakkene når de passerer den svenske grensen.
Sjelden noen stopp eller lange ventetider i utlandet.. men her..:mad:
 
Mine erfaringer med tape på PAPIR:

Transparent byggtape: helt verdiløs, jaja jeg vet man ikke skal bruke sånn men det var et nødstilfelle og den riktige tapen var tom (det meste har blitt erstattet med riktig tape)

Stokvis PS1433 (grønn transparent) mye av tapen har løsnet før jeg rakk å få på overflatematerialene. OBS! temperaturen ved tapingen har kanskje vært for lav 8-10°C? Og dette er vel ikke den riktige tapen for papir.

Sitko 586, Stokvis ?? og ukjent; Alle grønne med brunt beskyttelsespapir, de har fungert meget bra!

Om noen tape holder 50 år vet katten?!
 
Fiskarhedenvillan sendte med Parocs tape i byggesettet.
Til garasjen kjøpte jeg T-Flex.
Synes begge fungerte bra. Men jeg opplevde at Parocs tape satt bedre fast mot plasten, og mot andre materialer (tre). Paroc var bedre å dra rundt hjørner, mer smidig. Paroc føltes tykkere, mer solid på en måte.
 
Noen som har bestilt fra Tyskland i det siste som kan anbefale en leverandør? Tidligere linket leverandør selger ikke lenger.
Finnes også en hel del andre merker fra Tyskland som er grønne/gule med det klassiske beskyttelsespapiret på siden mens taco-teipen ikke selges så flittig, noen som har testet de andre merkene?
 
Jeg bestilte i forrige uke fra samme sted. Fungerer like bra som alltid.
 
RickeP fra hvilken selger/butikk?
 
Fant selv, de holder nok på med oppdateringer av sin side.
 
S
Snailman skrev:
byggmax har tydeligvis en grønnfarget tape med armering som ligner på T-flex, kostet ca 100kr rullen, tar en stund før jeg har gått tom for min tyske tape, men om noen andre vil teste og gjerne rapportere resultatet her så er det jo bra

kunne ikke finne den på deres hjemmeside ennå, husker ikke hvordan den var merket.
Jeg liker denne veldig mye, setter seg skikkelig hardt. Fungerer i alle fall bra.
 
DanielF skrev:
Jeg liker denne veldig mye, setter seg skikkelig hardt. Fungerer i alle fall bra.
Enig! Like bra som tilsvarende fra et par andre mer kjente merker jeg har brukt. Ulempen er at denne bare er 50mm sammenlignet med 60mm som min andre har vært, men det avhenger jo litt av hva man skal bruke den til. For skjøtetetning er det jo ingen problemer!
 
Nå er bestilling gjort av deres multipakke, benyttet anledningen til å bestille litt SDS bor og tigersagblad som også hadde veldig bra pris, får se hvordan kvaliteten er på dem. Valgte kortbetaling men kom aldri til noe kortbetalingsskjema så vi får se hvordan det går, har sendt spørsmålet til kundeservice.
 
Fikk hjem tingene i går, valgte deres pakke med blandet tape og lim/fog. Tok også sjansen på å kjøpe SDS Plus bor som var veldig god pris på sammenlignet med Sverige. Tapen ser solid og bra ut, men har ikke testet den ennå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.