81.024 lest ·
121 svar
81k lest
121 svar
Tape for tetting av dampsperre!
Den grønne er grym. Har bygd to garasjer med den blå, og et hus med den grønne. Testet både t-flex og byggmax grønne, og syntes ikke å merke noen forskjell. Den blå derimot fikk fungere som pakketeip etter at jeg testet den grønne.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Tid for ny bestilling. Noen av dere som har kjøpt fra Tyskland i det siste?
Finner nemlig ikke den som heter TACO FLEX nå, bare denne. Spørsmålet er om det er det samme?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
Finner nemlig ikke den som heter TACO FLEX nå, bare denne. Spørsmålet er om det er det samme?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Dessverre har ingen tape kommet ennå. Man kanskje burde bli litt bekymret, men den har vel sittet fast i Suez eller noe ;-)
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Teipen har ankommet og blitt brukt en hel del. Opplever den som like bra som T-flex og lignende. Kanskje litt mer fleksibel, noe som er fint når man skal gå rundt hjørner på f.eks. vindusåpninger da man kan brette teipen rundt hjørnet uten å måtte skjære i den.
Kan anbefales selv om den jo ikke er superbillig. Men noe bedre er det jo ;-)
Kan anbefales selv om den jo ikke er superbillig. Men noe bedre er det jo ;-)
Kommer man fra temaet om man snakker om tape mot dampsperre i stedet?
Jeg bruker T-emballage dampsperre og taper i henhold til instruksjonene med t-flex (mot pp-overflaten... nevnes ikke i instruksjonene hva som er riktig. Teksten er lesbar når duken er oppe.)
Tapen klistrer seg fast aggressivt som f-n til å begynne med og det føles helt riktig. Kameraten min som akkurat nå jobber med samme material ringer og spør om jeg har noen problemer med tapen. Nei sier jeg, og sjekker noen tapinger jeg gjorde 2-3 dager siden, hvorpå jeg angrer på svaret mitt. Det viser seg at der det har vært minste lille krølle så slipper tapen...
Jeg bruker T-emballage dampsperre og taper i henhold til instruksjonene med t-flex (mot pp-overflaten... nevnes ikke i instruksjonene hva som er riktig. Teksten er lesbar når duken er oppe.)
Tapen klistrer seg fast aggressivt som f-n til å begynne med og det føles helt riktig. Kameraten min som akkurat nå jobber med samme material ringer og spør om jeg har noen problemer med tapen. Nei sier jeg, og sjekker noen tapinger jeg gjorde 2-3 dager siden, hvorpå jeg angrer på svaret mitt. Det viser seg at der det har vært minste lille krølle så slipper tapen...
Har det vært ekstremt varmt når tapen har sluppet?V Villervalla72 skrev:Kommer man fra emnet om man snakker tape mot dampsperre i stedet?
Jeg bruker T-emballasje dampsperre og taper i henhold til instruksjonene med t-flex (mot pp-overflaten... nevnes ikke i instruksjonene hva som er riktig. Teksten er lesbar når duken er oppe.)
Tapen klistrer seg fast aggressivt som bare f... til å begynne med og det føles helt riktig. Kameraten som akkurat nå jobber med samme materiell ringer og spør om jeg har noen problemer med tapen. Nei sier jeg, og sjekker noen tapinger jeg gjorde 2-3 dager siden, hvorpå jeg angrer svaret mitt. Det viser seg at der det har vært minste lille skrukkete så slipper tapen...
Disse tapene pleier å være trykkaktiverte, har du tilføyet trykk langs hele tapingen?
Jeg har brukt etabs grønne tetningstape med bra resultat derimot den gjennomsiktige billigere byggfolietapen kan falle av.
https://www.byggmax.se/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21601
T-flex:F fixarpelle skrev:


Tectis stiko flex:


Det har vært 20-25 grader og ordentlig tiltrykket. Om jeg nå skulle få for meg å forsøke å rive av tapen nå vil duken delaminere, tapen sitter som bare det ellers!
Det er jo ikke store glipene, men om jeg hadde bygd et passivhus hadde det vært uakseptabelt med disse glipene. Tapene oppfører seg likt på begge sider av duken.
