Snailman skrev:
Kjøpte først en eske fra befestigugs...... sen nylig noen av byggmax grønne, ingen større forskjell akkurat, vet ikke hvor mange ruller man må kjøpe fra tyskland for at det skal bli billigere enn byggmax per rull?
Hvor mange ruller var det i en eske ?

murak
Vekker tråden igjen..

Da jeg har byggmax rundt hjørnet høres deres tape interessant ut, men jeg er samtidig sykt nervøs av meg så jeg lurer på om det finnes noen erfaringer som taler mot grønn byggmax-tape?

Den grønne er grym. Har bygd to garasjer med den blå, og et hus med den grønne. Testet både t-flex og byggmax grønne, og syntes ikke å merke noen forskjell. Den blå derimot fikk fungere som pakketeip etter at jeg testet den grønne.

• Liker
guggen og 1 annen
  • Laddar…
Den blå er verdiløs :)

Har du bestilt og testet den tapen?
Gjerne kom tilbake med rapport.

G Gabbe1 skrev:
Har du bestilt og testet den tapen?
Kom gjerne tilbake med rapport.
La inn en bestilling i kveld. Kommer tilbake med rapport. ;-)

Grønn dampsperretape, Rolle Gerband 586, pris- og bestillingsdetaljer vises med rabattinformasjon i en nettbutikk.

• Liker
Gabbe1
  • Laddar…
Har du fått leveransen?
Hvordan opplever du tapen/kvaliteten?

Dessverre har ingen tape kommet ennå. Man kanskje burde bli litt bekymret, men den har vel sittet fast i Suez eller noe ;-)

Teipen har ankommet og blitt brukt en hel del. Opplever den som like bra som T-flex og lignende. Kanskje litt mer fleksibel, noe som er fint når man skal gå rundt hjørner på f.eks. vindusåpninger da man kan brette teipen rundt hjørnet uten å måtte skjære i den.

Kan anbefales selv om den jo ikke er superbillig. Men noe bedre er det jo ;-)

• Liker
Snailman og 1 annen
  • Laddar…
Takk for rapporten!

Kommer man fra temaet om man snakker om tape mot dampsperre i stedet?

Jeg bruker T-emballage dampsperre og taper i henhold til instruksjonene med t-flex (mot pp-overflaten... nevnes ikke i instruksjonene hva som er riktig. Teksten er lesbar når duken er oppe.)

Tapen klistrer seg fast aggressivt som f-n til å begynne med og det føles helt riktig. Kameraten min som akkurat nå jobber med samme material ringer og spør om jeg har noen problemer med tapen. Nei sier jeg, og sjekker noen tapinger jeg gjorde 2-3 dager siden, hvorpå jeg angrer på svaret mitt. Det viser seg at der det har vært minste lille krølle så slipper tapen...

V Villervalla72 skrev:
Kommer man fra emnet om man snakker tape mot dampsperre i stedet?

Jeg bruker T-emballasje dampsperre og taper i henhold til instruksjonene med t-flex (mot pp-overflaten... nevnes ikke i instruksjonene hva som er riktig. Teksten er lesbar når duken er oppe.)

Tapen klistrer seg fast aggressivt som bare f... til å begynne med og det føles helt riktig. Kameraten som akkurat nå jobber med samme materiell ringer og spør om jeg har noen problemer med tapen. Nei sier jeg, og sjekker noen tapinger jeg gjorde 2-3 dager siden, hvorpå jeg angrer svaret mitt. Det viser seg at der det har vært minste lille skrukkete så slipper tapen...
Har det vært ekstremt varmt når tapen har sluppet?
Disse tapene pleier å være trykkaktiverte, har du tilføyet trykk langs hele tapingen?
Jeg har brukt etabs grønne tetningstape med bra resultat derimot den gjennomsiktige billigere byggfolietapen kan falle av.
https://www.byggmax.se/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21601

M martinradbo skrev:
La en beställning i kveld. Kommer tilbake med rapport. ;-)

[bilde]
Nå ser det ut til at leveringen går raskere.
Jeg bestilte 10 stk ruller på tirsdag og i dag kan jeg hente dem hos mitt utleveringssted.

F fixarpelle skrev:
Har det vært ekstremvarmt når tapen har sluppet?
Disse tapene pleier å være trykkaktiverte, har du tilføyet trykk langs hele tapingen?
Jeg har brukt etabs grønne tetningstape med bra resultat derimot den gjennomsiktige billigere byggfolietapen den kan falle av.
[lenke]
T-flex:
Grønn T-flex tape påført et hjørne av en duk med små sprekker; både tape og duk viser tegn på trykk og stram festing. Grønn tape festet på hvit duk med treramme i bakgrunnen, viser delaminert tekstil.

Tectis stiko flex:
Grønn Tectis sitko Flex tape festet på en hvit overflate med tekst, brukt i byggeprosjekt for å redusere gliper i materialer. Grønn Tectis stiko flex-tape festet til hvitt byggemateriale med tekstur, delvis synlig skade på kanten av materialet, muligens på grunn av delaminering.

Det har vært 20-25 grader og ordentlig tiltrykket. Om jeg nå skulle få for meg å forsøke å rive av tapen nå vil duken delaminere, tapen sitter som bare det ellers!
Det er jo ikke store glipene, men om jeg hadde bygd et passivhus hadde det vært uakseptabelt med disse glipene. Tapene oppfører seg likt på begge sider av duken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.