Forstår at det var vrient å sette taklist akkurat her (trapp over toalettet), men å la listen bøye seg ned som snekkeren har gjort, synes jeg ser helt feil ut. Hva kan man gjøre for å endre/pynte opp? Risikerer man å ødelegge gipsplaten bak hvis man prøver å fjerne biten som skrår nedover? Kan man kappe den på noe vis?

• Taklist ved trapp over toalett, med en del som bøyer nedover mot veggen. Skrift og målinger er synlige på veggen.
Jeg hadde latt den avslutte mot vinkelen. Ser helt snålt ut som den er nå.

• Liker
S&N og 2 andre
  • Laddar…
HVEM i all verden setter opp lister før det er sparklet og malt/tapetsert?

• Liker
Dowser4711 og 2 andre
  • Laddar…
Ja du, jeg ville ikke engang ha lister der - men kanskje hadde uttrykt meg uklart "lister trenger vi ikke ha der oppe" … Men nå sitter de der og skjuler litt ujevne plateavslutninger. Men kan man gjøre noe med dette?!

S
Intet Intet skrev:
Har man tapet skal listen opp før! Så man dekker sprekken ved å gå ut med tapet en smule på listen. Derimot hadde jeg malt listen før den ble satt opp og sparklet før samt grunnet veggen.

• Liker
Joak og 2 andre
  • Laddar…
S S&N skrev:
Ja du, jeg ville ikke engang ha lister der - men kanskje hadde uttrykt meg uklart "lister trenger vi ikke å ha der oppe" ... Men nå sitter de der og skjuler litt ujevne plateavslutninger. Men kan man gjøre noe med dette?!
Er jo bare å plukke ned den. Sett en ny som er kuttet så den går rett inn mot vinkelen i hjørnet.

• Liker
Intet
  • Laddar…
S swirve skrev:
Har man tapet ska listen opp før! Så man dekker sprekken ved å gå ut med tapet en liten bit på listen. Derimot hadde jeg malt listen før den settes opp og sparklet før samt grunnet veggen.
T Trafikverket1 skrev:
Er jo bare å plukke ned den. Sett på en ny som er kappet så den går rett inn mot vinkelen i hjørnet.
Takk begge for deres respons! Skal ikke ha tapet der, men det skal være malte vegger. Men hvor skjøre er vanlige gipsplater? Kan listene fjernes uten at platene går i stykker?

S S&N skrev:
Takk begge for deres respons! Skal ikke ha tapet der, men det skal være malte vegger. Men hvor skjøre er vanlige gipsplater? Kan listene fjernes uten at platene går i stykker?
Ja. Men selv om det går i stykker så gjør det jo ingenting, det fikser maleren som uansett skal sparkle platene 😀

• Liker
  • Haha
Intet og 1 annen
  • Laddar…
S swirve skrev:
Har man tapet skal listen opp før! Så man dekker sprekken med å gå ut med tapet en liten bit på listen. Derimot hadde jeg malt listen før den ble satt opp og sparklet før samt grunnet veggen.
Selv med tapet, ville jeg ikke satt opp listen først. Det er lettere å tapetsere uten list samt at det blir betydelig penere. Men men. Alle blir fornøyd med sin måte.
Her er min siste tapetsering. -Først tapet. Deretter list!

Gulv med grønn tapet med blader mønster og en lys trelist i overgang mellom vegg og tak.

• Liker
S&N
  • Laddar…
Karrock
Intet Intet skrev:
Selv med tapet, ville jeg ikke satt opp listen først. Det går lettere å tapetsere uten list samt at det blir betydelig penere. Men men. Alle blir fornøyde med sin måte. Her er min siste tapetsering. - Først tapet. Deretter list!

[bilde]
Noen maler inn listen, for eksempel med takmalingen og plasserer deretter tapeten opp mot kanten. Disse er ubehandlet, så det peker mot en slik utførelse er på gang.

• Liker
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Alle malere?

• Liker
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.