Forstår at det var vrient å sette taklist akkurat her (trapp over toalettet), men å la listen bøye seg ned som snekkeren har gjort, synes jeg ser helt feil ut. Hva kan man gjøre for å endre/pynte opp? Risikerer man å ødelegge gipsplaten bak hvis man prøver å fjerne biten som skrår nedover? Kan man kappe den på noe vis?
Jeg hadde latt den avslutte mot vinkelen. Ser helt snålt ut som den er nå.
S
swirve
Elektronikkentusiast
· Östergötland
· 1 513 innlegg
swirve
Elektronikkentusiast
- Östergötland
- 1.513 innlegg
Er jo bare å plukke ned den. Sett en ny som er kuttet så den går rett inn mot vinkelen i hjørnet.S S&N skrev:
S swirve skrev:
Takk begge for deres respons! Skal ikke ha tapet der, men det skal være malte vegger. Men hvor skjøre er vanlige gipsplater? Kan listene fjernes uten at platene går i stykker?T Trafikverket1 skrev:
Ja. Men selv om det går i stykker så gjør det jo ingenting, det fikser maleren som uansett skal sparkle platene 😀S S&N skrev:
Selv med tapet, ville jeg ikke satt opp listen først. Det er lettere å tapetsere uten list samt at det blir betydelig penere. Men men. Alle blir fornøyd med sin måte.S swirve skrev:
Her er min siste tapetsering. -Først tapet. Deretter list!

Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 063 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.063 innlegg
Noen maler inn listen, for eksempel med takmalingen og plasserer deretter tapeten opp mot kanten. Disse er ubehandlet, så det peker mot en slik utførelse er på gang.Intet skrev:
Klikk her for å svare
