4.499 lest ·
22 svar
4k lest
22 svar
Takgjennomføring papptak
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.409 innlegg
Letter i minnet mitt men jeg kan ikke huske at jeg har sett en slik da viftene "pleier" å sitte på en kanal (spirorør). Her virker det som at volymøkningen i boksen skal fungere som lyddemper, eller det er i alle fall sånn jeg tolker det.
Vil du kjøpe denne viften så synes jeg (for hva det nå skulle være verdt
) at du kjøper hele settet og tar kontakt med selgeren om installasjonen/funksjonen. Tetningen utvendig er i alle fall en enkel sak bare du finner noen som er villig til å ta på seg det.
(skrev om da jeg misforsto)
Vil du kjøpe denne viften så synes jeg (for hva det nå skulle være verdt
(skrev om da jeg misforsto)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.409 innlegg
Forstår ikke helt problemet, boksen kan jo monteres veldig høyt hvis det trengs, til og med over taket hvis det absolutt ikke går ellers. Et kaldluftspjeld bygger jo ikke mange cm så det er jo bare selve filterholderen som tar høyde og uten vifte kan den jo ikke trenge så mye, tenker jeg.
Kanskje det er min uvitenhet som gjør at det føles litt skremmende å millimeterpasse alle delene gjennom taket uten mulighet til justering eller fleksibilitet.
Taket er utenfra og inn:
takpapp
Underlagspapp
23 mm råspont
50-60 mm luftspalte
Isolering 250 mm
Råspont 17 mm
Innertak 11 mm
Ettersom takhellingen er minimal vil boksen bare senkes ned 10-20 mm ned i luftspalten.
Taket er utenfra og inn:
takpapp
Underlagspapp
23 mm råspont
50-60 mm luftspalte
Isolering 250 mm
Råspont 17 mm
Innertak 11 mm
Ettersom takhellingen er minimal vil boksen bare senkes ned 10-20 mm ned i luftspalten.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.409 innlegg
Jeg kanskje er optimist men jeg tror ikke det er noen millimeterpasning her, er sjelden sånt på vent men det er jo ikke heller et kjempelite prosjekt. Ettersom det er innsiden som er viktigst er det vel bare å begynne der og jobbe seg oppover da kan jo som ingenting havne feil. Har man ikke 100% kontroll pleier de siste lukene fylles først når man har produktene i hendene, det er da min erfaring.
Klikk her for å svare

