Bør gå å behandle den med Osmo hardvoksolje
 
Da bringer jeg liv i denne interessante tråd nå da!

Tenkte å høre hvor vanskelig det er for en lekperson å få til en vegg med en kul betong-look? Er det lettere å bruke sparkel og blande mørk og lys sparkel for å få til en flammig overflate eller burde man satse på å teste 'Beton Cire' eller Tadelakt? hva tror dere er lettest?

Det hadde vært interessant å få liv i denne tråd igjen!
 
Dette er det nærmeste jeg har kommet betongoverflate. Materialet er Clay stone og bildene er tatt på Deco material i Uppsala. Har selv ikke prøvd det ennå, men jeg skal. Jeg lover... :)

Tror ikke at det er altfor vanskelig, men man bør nok prøve på en mindre overflate først.

Rett angulært panel i Clay stone, som etterligner betong, vist på en hylle i et utstillingsrom.
Et prøvebrett av Clay Stone-materiale med teipet papirlapp som beskriver lag med Brun Cuir. Materialet ligner betong i utseende.
 
Sist redigert:
  • Liker
lazy rick
  • Laddar…
Interessant! Du får gjerne dele med deg av dine erfaringer senere og legge ut litt bilder. Bilder er alltid gøy!:)

Fant nå også en kalkbasert maling som er fra Pure & Original. De har en maling som man kan sparkle etter man har smurt det på veggen. Har ikke helt bestemt meg for hvilken vei man skal gå ennå!
 
Leste et sted om noen som rett og slett bare bredsparklet en vegg, slipte og lakket/oljet med fint resultat. Så veldig betonglikt ut. En fordel er jo å velge en grå sparkel :)

Ellers kan man jo alltid bruke gipsputs. Har en sekk weber (tror jeg) der den er grå i stedet for hvit. Blir en skikkelig pen overflate samt er veldig lett å påføre.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.