nzsc
Legger ved konstruksjonsdokumentasjon angående avveksling av en bærende vegg mellom kjøkkenet og stuen i en selveierleilighet.

Derfor åpner jeg opp for deres synspunkter / meninger / forslag angående dette. Alt mellom himmel og jord er velkommen!

K101 viser plan- og sektions-tegning for eksisterende bygning.
K102 viser armering og dekke for eksisterende bygning.
K103 viser avveksling for hulltaking.

• Plantegning som viser kjøkken og stue, med markeringer for bærende vegg som skal fjernes i en leilighet. Sektionsvisning og notater inkludert.
  • Plan- og seksjonsdiagram for armering og dekker av eksisterende bygning, med detaljer på stålbjelker i bærende konstruksjoner, merket K102.
  • Konstruksjonstegning for åpning i bærende vegg, viser avveksling og dimensjoner i kjøkken og stue i en leilighet. Skala 1:30.
nzsc
Strukturanalyse av ramme med noder og elementer, viste i en teknisk tegning. Tabellen øverst viser nodenes koordinater og tilkoblinger. Diagram som viser rammeanalyse med tekniske spesifikasjoner for to stålelementer, inkludert mål og materialegenskaper. Diagram og tabell som viser strukturanalyse av et byggprosjekt, inkludert balanse- og skjærkraftkontroll med resultater i kN. Ramanalyse dokument med støttreaksjoner, elementdetaljer og attributt for prosjektering av HEA 120 og HEA 180 / S355N konstruksjonselementer.

Beste svar

Tegningsstempelet må fylles ut ordentlig. Akkurat nå er det ingen som er ansvarlig for tegningen. I "forskriftene" skal det også stå hvilke normer og standarder som er brukt samt hvilke egenvekter som er brukt i tillegg til betongdekke. Det ville også vært bra å gjøre en henvisning til originaltegningene som er brukt. Jeg synes også at det bør legges til en form for ekspander enten mellom søyletopp og vegg eller bjelke og vegg, for å styre knuten i sidelengs retning. Jeg mener også at de karakteristiske lastene skal vises under "basislasttilfeller" samt at man kombinerer disse under "lastkombinasjoner" i beregningen. Ser heller ikke noen utført bruksgrensekontroll.

• Liker
nzsc
  • Laddar…
nzsc
Tegningsstempelet har jeg naturligvis med vilje visket ut. Visste ikke helt om det var riktig å vise det åpent. Naturligvis finnes alle opplysninger der utfylt. Men bra at du er oppmerksom og nøye. Me like! :cool:(y)
Hva gjelder det der andre ...:thinking:... jævlig bra innspill! Jeg får sjekke opp dette med konstruktøren faktisk! Du har betydelig mer kunnskap og erfaring i disse spørsmålene enn hva jeg har og derfor er det utrolig verdsatt at du tar deg tiden og legger frem dine synspunkter på det hele. I thank you so much my friend!

Det var nettopp denne sortens tilbakemelding som jeg ønsket da jeg skrev innlegget!

Jeg antok nesten at den var sensurert;) Det andre handlet for det meste om å være tydelig og gjøre det "sporbar" for eventuelle fremtidige interesser.
Så nå er det bare for deg å finne noen som utfører arbeidet :)(y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.