Holder på å renovere en kaldgarasje hvor svillen ikke har vært beskyttet mot betongen.

Ny svill er montert, men hva legger man nå imellom.
Grå skummet list?
PE folie med gummilister?
Gummilist?
Tjærepapp?
Platonmatte?

Det er en KALDgarasje så platon fungerer, trenger jo ikke være tett.

Protte

Du skriver at bunnsvillen er montert? Så hva skal du legge plast eller lignende under...?

/Kimpo

Veggen er løftet bort og den gamle svillen erstattet, nå skal det støpes ny betong og veggen med den nye svillen skal settes tilbake, men hva er det man i dag legger mellom svill og betong?

Protte

PE folie med gummilister blir kanon, eller egentlig hvilken sylltätning som helst.. Platon er ikke å anbefale, det blir for stort trykk på liten flate for den.

Lykke til!

Mikael_L
Du burde vel stort sett kunne bruke hvilket du vil.
Jeg har kjørt med syllisoleringsskum, (eller grunnisoleringsskum kaller T-emb det for), men typ smalt liggeunderlag.
21050_534x534.jpg
http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=212002

For jeg setter pris på at det tar opp ev. ujevnheter og tilbyr en relativt vindsikker skjøt mellom grunn og syll.

I ditt tilfelle ser det jo ikke ut til å være nødvendig, men du kan kanskje endre bygningens bruk i fremtiden, hvem vet.
Har du ikke litt gammel takpapp et eller annet sted i gjemmer, det skal vel fuktsikre tilstrekkelig bra.

Det kommer ikke til å endres da jeg allerede har 2 varmgarasjer og kommer til å bygge en til.
Så kom jeg nettopp på at takpapp har jeg en rull som bare ligger etter lekestuebyggingen

255801-slott.jpg

Så da trenger jeg kanskje ikke å kjøpe.

Protte

Mikael_L
Hehe, veldig veldig kul lekestue ... :)

Tenk om datteren nå 9 år var like kul og var der noen eneste gang.
2 etasjer
Balkong
Vindebro
Spiraltrapp
Gapestokk

Det er til salgs, men litt vanskelig å transportere da det er 4,5 m høyt (normal fri høyde 4,6 m)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.