Medlem
· Västerbottens län
· 18 056 innlegg
Holder på å renovere en kaldgarasje hvor svillen ikke har vært beskyttet mot betongen.
Ny svill er montert, men hva legger man nå imellom.
Grå skummet list?
PE folie med gummilister?
Gummilist?
Tjærepapp?
Platonmatte?
Det er en KALDgarasje så platon fungerer, trenger jo ikke være tett.
Protte
Ny svill er montert, men hva legger man nå imellom.
Grå skummet list?
PE folie med gummilister?
Gummilist?
Tjærepapp?
Platonmatte?
Det er en KALDgarasje så platon fungerer, trenger jo ikke være tett.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 056 innlegg
Veggen er løftet bort og den gamle svillen erstattet, nå skal det støpes ny betong og veggen med den nye svillen skal settes tilbake, men hva er det man i dag legger mellom svill og betong?
Protte
Protte
Du burde vel stort sett kunne bruke hvilket du vil.
Jeg har kjørt med syllisoleringsskum, (eller grunnisoleringsskum kaller T-emb det for), men typ smalt liggeunderlag.
http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=212002
For jeg setter pris på at det tar opp ev. ujevnheter og tilbyr en relativt vindsikker skjøt mellom grunn og syll.
I ditt tilfelle ser det jo ikke ut til å være nødvendig, men du kan kanskje endre bygningens bruk i fremtiden, hvem vet.
Har du ikke litt gammel takpapp et eller annet sted i gjemmer, det skal vel fuktsikre tilstrekkelig bra.
Jeg har kjørt med syllisoleringsskum, (eller grunnisoleringsskum kaller T-emb det for), men typ smalt liggeunderlag.
http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=212002
For jeg setter pris på at det tar opp ev. ujevnheter og tilbyr en relativt vindsikker skjøt mellom grunn og syll.
I ditt tilfelle ser det jo ikke ut til å være nødvendig, men du kan kanskje endre bygningens bruk i fremtiden, hvem vet.
Har du ikke litt gammel takpapp et eller annet sted i gjemmer, det skal vel fuktsikre tilstrekkelig bra.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 056 innlegg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 056 innlegg
Tenk om datteren nå 9 år var like kul og var der noen eneste gang.
2 etasjer
Balkong
Vindebro
Spiraltrapp
Gapestokk
Det er til salgs, men litt vanskelig å transportere da det er 4,5 m høyt (normal fri høyde 4,6 m)
2 etasjer
Balkong
Vindebro
Spiraltrapp
Gapestokk
Det er til salgs, men litt vanskelig å transportere da det er 4,5 m høyt (normal fri høyde 4,6 m)
Klikk her for å svare