Virket har kommet og jeg vil jo begynne å reise stamme til maskinhall, men trenger syltetning special :) Har fastnet for paroc's modell som heter XSS 015 som har en oppbrettet kant av plast som man bretter opp. Problemet er at jeg finner ingen som ser ut til å ha den på hylle, og lokale byggevarehusene må spesialbestille 2 stk ruller siden de leveres i en sekk om 2 stk, pris med frakt 2500:- !!!. Jeg trenger bare en rull à 40m! Vurderer om jeg kunne sette sammen en egen variant for brøkdelen av den kostnaden: om jeg skulle ta en sånn billig "liggunderlags-syltetning" nærmest betong, deretter aldersbestandig plast nærmest tre-sylen, og lage et oppbrett på noen desimeter, en på innsiden (for å tette sylen mot en vaske-kant) og en på utsiden. Selvsagt vindtetting, lekter og platefasade på utsiden. Legger ved et lite bilde, hva tror dere om dette? Jeg vil unngå lecablokkmuring av diverse årsaker
Diagram av veggkonstruksjon med sylltätning, liggunderlag og betongplate, viser detaljer som stående regel og ekspanderbolt.

Plasten burde jo holde bedre iom liggunderlagstetningen mot betong, Gulvvarme skal brukes så eventuelt vann tørker nok opp ganske bra og fort? Eneste problemet blir vel ekspanderboltene som må igjennom, tetningsmasse i hullet etter man har boret?

Kan sikkert fungere bra, jeg ville valgt undertakspapp i stedet for plast, da det er utprøvd og uttørking skjer lettere enn med plast.

Googlet litt rundt og fant to alternativer til Paroc: T-emballage T-syll super og Isola syllmembran, noen som har testet noen av disse? Verker som det finnes noen produkter som har det jeg har vurdert, men de ser ut til å være ganske vanskelige å få tak i??.. :/

Hei @m800sweden, husker du hvordan du gjorde til slutt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.