4.958 lest ·
19 svar
5k lest
19 svar
Sveise gitter
Antageligvis så holder 10A til de fleste typer av "hobbysveising". Når det blir lange kontinuerlige strenger så kan det kreves 16A. Mange 140A invertere angir 10A som minimumskrav.Tss skrev:
Om du aldri har drevet med sveising så vil jeg si at MAG-sveising er bedre for deg. Det er mye lettere sveisemetode for nybegynnere. Derimot, om du kjøper en MMA-sveis og noen kan vise deg og lære deg er jo det bedre da du kan sveise utendørs som noen andre har påpekt, men den krever heller ikke så mye innstillinger. Det er en risiko for at du kommer til å stå der og prøve å få fart på elektrodene som bare setter seg fast og fast, og til slutt kommer du til å svinge noen runder med sveisen og kaste den langt opp i mumidalen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Det er ikke optimalt å som nybegynner sveise gitter med pinne-sveis, det vil brenne fast og lykkes man å tenne buen så er man på feil sted, been there, done that.
MIG (egentlig MAG) er litt følsomt hvis det er mye rust.
Protte
MIG (egentlig MAG) er litt følsomt hvis det er mye rust.
Protte
Jeg ville holdt meg langt unna Biltemas sveisere, de er gode og prisgunstige på mye, men sveising er ikke en av deres paradegrener. For noen ynkelige hundrelapper mer får du en ESAB Buddy Arc 145 på Jula. Selv om det ikke er ESABs beste og skarpeste MMA-inverter, er det likevel en betydelig bedre handel enn Biltemas spøk.M mlkjhr skrev:Sveisen du har lenket til er en MIG som krever enten beskyttelsesgass eller rørelektrode. Gassflaske er dyrt. Rørelektrode er både dyrt og gir (etter min mening) et dårligere resultat. Jeg ville heller kjøpt en slik en: [lenke] Da er det vanlige sveiseelektroder (pinner) du skal bruke, men du får en sveis som du kan sveise utendørs selv om det blåser, hvilket er vanskelig hvis du har MIG med beskyttelsesgass. Du kan også sveise rustfritt med den med spesielle elektroder.
Men jeg er enig med tidligere taler, dette bør gjøres med MAG-sveis og helst med gass og solidtråd, alternativt med selvbeskyttende tråd, og da utendørs fordi røykgassen fra den selvbeskyttende tråden ikke er sunn, det samme gjelder vel pinner, men ikke i samme grad.
Klikk her for å svare