S Stefan1972 skrev:
og hva mener du skjer da når det er tørt?
Les om mugg så forstår du hvorfor man ikke skal bygge det inn!! Jeg gjetter ikke bare når jeg svarer, men jeg baserer meg på fakta

P
Synes det ser ut som blånad. For det er vel furu. Oppstår i furu når de har ligget for nær hverandre i tørkeprosessen. Derfor bruker man alltid strø av gran når man sager furu. Uansett hva det er, ville jeg aldri bygget det inn, unødvendig bare å måtte ha tankene på det senere. Lykke til.

Staffans2000
danniee skrev:
@Staffan2000 synes du jeg skal kommentere? :crysmile:
Ja. For bøvølen. Ikke glem å ta med asbest, Parkslide, gamle lysrør, munnbind og bønder.

Staffan

• Haha
1
  • Laddar…
Er TS bekymret så spray litt borax så er det garantert rolig.

Staffans2000
G guggen skrev:
Er TS bekymret, så spray på litt borax, så er det garantert rolig.
Ut av asken, i ilden.

"Borax, dinatriumtetraborat, er reproduksjonsskadelig og klassifisert som utfasningsmiddel (det har så alvorlige egenskaper at det ikke bør brukes)"

• Liker
guggen
  • Laddar…
Så rart, da jeg begynte med snekring var blåfuru for møbler 1000 kr dyrere per kubikkmeter enn "vanlig furu"

Protte

• Liker
guggen
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ur askan, i elden.

"Borax, dinatriumtetraborat, er reproduksjonsskadelig og klassifisert som utfasingsemne (det har så alvorlige egenskaper at det ikke bør brukes)"
Ja, den mugghindrende bestanddelen i masser av byggvarer, f.eks. ekofiber. Men mange impregnerer rått treverk på loft og annet med nettopp boracell. Tragisk men sant.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Les opp om mugg så forstår du hvorfor man ikke skal bygge det inn!! Jeg gjetter ikke bare når jeg svarer, men jeg baserer meg på fakta
nei jeg synes du skal dele dine fakta istedenfor å bare hevde noe som ikke stemmer. Det er jo knapt så at slikt virke starter en prosess som gjør at det fortsetter å mugne der inne. Det tørker ut og dør og selv om det finnes superfølsomme mennesker som kan reagere på hva som helst så er det fortsatt på de nivåene at konsentrasjonene i luften er tusen ganger høyere ellers. Så i slutten blir det bare litt misfarget virke som ikke påvirker noe.
Eller hva mener du kommer til å skje?

• Liker
Staffans2000 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.