Mitt terrassegulv, i Sibirisk lerk, blir svart igjen!!
Selv om jeg har prøvd å skrubbe det, slipe ned det, byttet til lerketreolje og tørker av overflødig olje, så vil det seg ikke.
Er det noen av dere som lykkes med å holde terrassen pen gjennom bare "normalt" vedlikehold (holde ren og olje inn 1-2ggr/år)?
 
Her var det raske svar, takker for det.
Jeg skal nok gi meg på sitronsyre/såpe, nå husker jeg at man pleier å rengjøre båtdekk med en sånn blanding. Neste fundering er jo hvordan jeg skal unngå at det blir svart igjen etter vask og inolje. Noen som har oppskrift på en mirakelblanding/forslag til en god olje, jeg synes ikke Cuprinols lærketreolje fungerer?
Takk for i dag og god natt.
 
Når jeg hørte det på radio har jeg for meg at de sa at man ikke skulle olje, bare vaske hver vår :D
 
Vakkert grånet bør det bli hvis man bare vasker. Olje kan man legge på etter et par år, når dekket har stabilisert seg og fått den vakre naturfargen. Jeg så her om dagen på de herlige lange 'sit'-trappene mot vannet på Bo01 i Malmö - hva jeg forstår er disse helt ubehandlet og veldig fine nå, etter noen år. Utsatt for hard slitasje og såå fine.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.