Hvordan har det gått? Fikk du stoppet byggingen?
 
  • Liker
Denimhead og 1 annen
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hvordan har det gått? Fikk du stoppet byggingen?
Unnskyld at jeg ikke har svart.
Ja, både og, de måtte korrigere feilene som var (med forskalingen/armeringen) og så støpte de.
Som du forstår må vi komme videre, jeg får nå prøve å få dette til å rulle så smidig som mulig og prøve å holde oversikt så godt jeg kan.
Jeg setter pris på alle kommentarene jeg får her da det gjør det lettere å ha en sparringspartner å spørre, og det kanskje kommer flere, håper det ikke gjør det.. 🙂
 
Bare av ren nysgjerrighet. Fotodokumenterte du noe etter deres korrigeringer?
 
Centano Centano skrev:
Bare av ren nysgjerrighet. Fotodokumenterte du noe etter deres korrigeringer?
Ja, vi dokumenterer alt nå for å minimere så mye misforståelser/spørsmål som mulig.
 
Det har nå gått bedre etter at de byttet ut guttene som var her, men visse problemer gjenstår fra tidligere arbeid.
Platen ble jo ikke så jevn for eksempel da den ble støpt, det er forskjeller på 10-20mm i form av en kul på midten sammen med noen svanker.
De ville flyte det, noe jeg ikke ser som et alternativ da det er forhøyet 20mm fra nåværende garasjegulv og jeg vil ikke ha en kant.
Men jeg tror de nå ønsker å kombinere å slipe med å flyte det.
Spørsmål om noen er kunnige på flytfugemasse.
Det skal være i garasjen så jeg tenker at det bør være holdbar flytfugemasse til det, med tanke på hva det utsettes for og ingen annen belegg skal oppå.
Jeg skal ta og ringe PCI i morgen, men tenkte om noen har generelle tanker om hva man bør bruke, det er litt vanskelig å avgjøre om dette fungerer til formålet.
https://www.pci-sverige.se/sv/sortiment/pci-ft-plan-pro
 
N
Finnes ikke flytavretting som tåler sliteflater i en garasje.
Bare betong tåler det.
 
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Finnes ikke noe flytsparkel som klarer slitasjeflater i en garasje.
Kun betong klarer det.
Er det så er det litt trist, har lest om at noen har nevnt finja 520.
Akkurat den jeg lenket til er den som er kjøpt og har forsøkt å få en forståelse om den, hengte meg litt opp på at det står "under toppbelegg" på den.
 
P
C CharlesZidler skrev:
Er det så er det litt trist, har lest om at noen har nevnt finja 520.
Akkurat den jeg lenket til er den som er kjøpt og har forsøkt å få en forståelse av den, jeg ble litt hengt opp i at det står "under toppbelegg" på den.
Hva skal du gjøre på den delen av garasjen?
 
Rejäl skrev:
Hva skal du gjøre på den delen av garasjen?
Ingenting spesielt, det tyngste er vel mekking på bil, jekk, tripoder, m.m.
 
P
C CharlesZidler skrev:
Ingenting spesielt, det tyngste er nok mekke bil, jekk, tripoder, m.m.
Ok jeg tror dessverre ikke at det kommer til å holde..
Foreslå at de sliper overflaten så jevn og bra som mulig..
 
  • Liker
CharlesZidler
  • Laddar…
S
Du har ikke vurdert å heve avtalen? De virker ikke tilstrekkelig kompetente for det der.
 
  • Liker
FlugfiskarniJämtland
  • Laddar…
C CharlesZidler skrev:
Er det slik er det litt trist, har lest om at noen nevnte finja 520.
Akkurat den jeg lenket til er den som er kjøpt inn og har prøvd å få en forståelse av den, men bet meg litt merke i at det står "under toppdekning" på den.
Et byggefirma skal klare å støpe en betongplate for en garasje og få til en god jevnhet uten å flytsparkle. Som sagt før, så bruker man ikke flytsparkel som et toppdekke, spesielt ikke i en garasje som utsettes for mye slitasje, det vil aldri være en god løsning.
De burde ha glattet ut platen etter støpingen, men det går an å slipe nå også, så krev det av dem.
 
  • Liker
CharlesZidler
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du har ikke vurdert å heve avtalen? De virker ikke kompetente nok for det der.
Alle alternativer har blitt diskutert her hjemme, men er lettere sagt enn gjort i praksis.
Overordnet så blir det bra gjort nå etter at de har andre gutter her.
 
God søndag til dere.
Har fått et kjedelig problem ved garasjeporten, så snart det regner ute kommer/suges det inn vann selv om porten er stengt, så trenger en løsning på dette da jeg mistenker at det ikke vil bli langvarig i denne utførelsen.
Vurderer om man kan montere en vinkelprofil langs veggen og bak portens skinne, og tette dette på en fornuftig måte.
Alle forslag til løsninger er velkomne.
 
  • Åpen garasjeport med synlig hvit bil utenfor og betonggulv innenfor, indikasjon på vanninntrenging i kanten av portåpningen.
Litt vanskelig å se hvordan du skal gjøre det. Om veggen står på noe slik at det ikke er direkte kontakt med vann, ville jeg nok kappet gipsen 10 mm opp og deretter satt mykfuge. Tror man nivået blir over det, ville jeg også satt Duri "GOLVSOCKEL PVC-FRI SJÄLVHÄFTANDE GRÅ 70MM" eller tilsvarende produkt. Finnes også som ikke er selvklebende om man ikke liker de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.