8.444 lest ·
72 svar
8k lest
72 svar
Støpe plate
Unnskyld at jeg ikke har svart.Centano skrev:
Ja, både og, de måtte korrigere feilene som var (med forskalingen/armeringen) og så støpte de.
Som du forstår må vi komme videre, jeg får nå prøve å få dette til å rulle så smidig som mulig og prøve å holde oversikt så godt jeg kan.
Jeg setter pris på alle kommentarene jeg får her da det gjør det lettere å ha en sparringspartner å spørre, og det kanskje kommer flere, håper det ikke gjør det.. 🙂
Det har nå gått bedre etter at de byttet ut guttene som var her, men visse problemer gjenstår fra tidligere arbeid.
Platen ble jo ikke så jevn for eksempel da den ble støpt, det er forskjeller på 10-20mm i form av en kul på midten sammen med noen svanker.
De ville flyte det, noe jeg ikke ser som et alternativ da det er forhøyet 20mm fra nåværende garasjegulv og jeg vil ikke ha en kant.
Men jeg tror de nå ønsker å kombinere å slipe med å flyte det.
Spørsmål om noen er kunnige på flytfugemasse.
Det skal være i garasjen så jeg tenker at det bør være holdbar flytfugemasse til det, med tanke på hva det utsettes for og ingen annen belegg skal oppå.
Jeg skal ta og ringe PCI i morgen, men tenkte om noen har generelle tanker om hva man bør bruke, det er litt vanskelig å avgjøre om dette fungerer til formålet.
https://www.pci-sverige.se/sv/sortiment/pci-ft-plan-pro
Platen ble jo ikke så jevn for eksempel da den ble støpt, det er forskjeller på 10-20mm i form av en kul på midten sammen med noen svanker.
De ville flyte det, noe jeg ikke ser som et alternativ da det er forhøyet 20mm fra nåværende garasjegulv og jeg vil ikke ha en kant.
Men jeg tror de nå ønsker å kombinere å slipe med å flyte det.
Spørsmål om noen er kunnige på flytfugemasse.
Det skal være i garasjen så jeg tenker at det bør være holdbar flytfugemasse til det, med tanke på hva det utsettes for og ingen annen belegg skal oppå.
Jeg skal ta og ringe PCI i morgen, men tenkte om noen har generelle tanker om hva man bør bruke, det er litt vanskelig å avgjøre om dette fungerer til formålet.
https://www.pci-sverige.se/sv/sortiment/pci-ft-plan-pro
Er det så er det litt trist, har lest om at noen har nevnt finja 520.N neo11 skrev:
Akkurat den jeg lenket til er den som er kjøpt og har forsøkt å få en forståelse om den, hengte meg litt opp på at det står "under toppbelegg" på den.
Et byggefirma skal klare å støpe en betongplate for en garasje og få til en god jevnhet uten å flytsparkle. Som sagt før, så bruker man ikke flytsparkel som et toppdekke, spesielt ikke i en garasje som utsettes for mye slitasje, det vil aldri være en god løsning.C CharlesZidler skrev:
De burde ha glattet ut platen etter støpingen, men det går an å slipe nå også, så krev det av dem.
God søndag til dere.
Har fått et kjedelig problem ved garasjeporten, så snart det regner ute kommer/suges det inn vann selv om porten er stengt, så trenger en løsning på dette da jeg mistenker at det ikke vil bli langvarig i denne utførelsen.
Vurderer om man kan montere en vinkelprofil langs veggen og bak portens skinne, og tette dette på en fornuftig måte.
Alle forslag til løsninger er velkomne.
Har fått et kjedelig problem ved garasjeporten, så snart det regner ute kommer/suges det inn vann selv om porten er stengt, så trenger en løsning på dette da jeg mistenker at det ikke vil bli langvarig i denne utførelsen.
Vurderer om man kan montere en vinkelprofil langs veggen og bak portens skinne, og tette dette på en fornuftig måte.
Alle forslag til løsninger er velkomne.
Litt vanskelig å se hvordan du skal gjøre det. Om veggen står på noe slik at det ikke er direkte kontakt med vann, ville jeg nok kappet gipsen 10 mm opp og deretter satt mykfuge. Tror man nivået blir over det, ville jeg også satt Duri "GOLVSOCKEL PVC-FRI SJÄLVHÄFTANDE GRÅ 70MM" eller tilsvarende produkt. Finnes også som ikke er selvklebende om man ikke liker de.
