Går det bra å støpe direkte mot trefasad?
De skal komme og støpe i morgen er det tenkt.
 
  • Blå trehusfasade med forberedelser for betongstøping, inkludert armeringsjern og isolasjon, samt noen høstblader på bakken.
  • Trist
din granne
  • Laddar…
Nei
 
P
C CharlesZidler skrev:
Går det bra att støpe direkte mot trefasad?
De skal komme og støpe i morgen er det tenkt.
Absolutt ikke, de burde sage av panelet så støpingen går hele veien inn mot den eksisterende grunnmuren!
 
Den nye platen vil være høyere enn den eksisterende, derfor har de kanskje latt det være. Innenfor veggen er det et lager, og den nye delen vil også være lager, begge oppvarmede. Men det føles litt sketchy, det er en 40 år gammel trefasade med litt halvråtne ender.
 
P
C CharlesZidler skrev:
Den nye platen vil være høyere enn de eksisterende, derfor har de kanskje latt det være. Men det føles litt sketchy, det er en 40 år gammel trefasade med litt halvrotne ender.
Det ser vi ikke på bildet heller, vi vet jo ikke hvor langt ned som panelen råder?
 
Rejäl skrev:
Det ser vi ikke på bildet eller, vi vet jo ikke hvor langt ned som panelet går?
Vet ikke eksakt, ville gjettet at panelet stikker ned noen cm nedenfor eksisterende plate. Så en 5-10cm vil denne platen være høyere.
 
P
C CharlesZidler skrev:
Vet ikke eksakt, ville gjette at panelet stikker ned noen cm nedenfor eksisterende plate. Så en 5-10 cm vil denne platen være høyere
Ikke helt sikkert, kan være sånn men vi får håpe at de har vurdert høyden!
 
Rejäl skrev:
Ikke alls sikkert, kan være så men vi får håpe på at de har vurdert høyden!
Høyden på nye platen og gulvet i gamle lageret kommer til å være samme, men det gamle har opprettet bjelkelag på betongplaten.
 
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Ser ut som de har jekket ut formen ca 10-12 cm. Hvorfor har de også spart ut for en vott mot eksisterende lager men ikke armert den delen?
Vegg med blå paneler, betongplate med markering for vot ved et lager, armeringsjern synlig, omgitt av høstløv og natur.
 
Centano Centano skrev:
Ser ut som de har jekket ut formen ca 10-12 cm. Hvorfor har de også spart ut for en fot mot eksisterende bod, men ikke armert den delen?
[bilde]
Det er armert nå. Ja ca 10 cm kommer platen til å ligge mot eksisterende fasade.
 
Er tanken at den eksisterende veggen skal åpnes opp når den nye delen er klar?
 
Ja men da er det greit uansett, man er jo ikke så kunnskapsrik. Synes bare at det virket litt rart.
Men tenker at de må fjerne knutbrädorna? Ellers vil de jo i prinsippet aldri kunne byttes.
 
Centano Centano skrev:
Er tanken at den eksisterende veggen skal åpnes opp når den nye delen er klar?
Nei, det blir en innervegg, så opp med en plate på den.
 
P
C CharlesZidler skrev:
Nei, kommer til å bli en innervegg så opp med en plate på den.
Tre må ikke ligge i kontakt med betong da råtner det så de må enten sage opp panelet eller rive den.
 
Kapp fasadebordene eller riv av alt og form med noe som tåler fukt, støp ikke mot tre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.