Hei.

Har over lenger tid fundert på tre vanlige problemer når det gjelder vannbåren gulvvarme for f.eks. baderom:

1) God varmespredning
2) Lav byggehøyde
3) Lav kostnad

Har en stund tenkt at løsningen med Lewis plater er en svært god løsning, men etter å ha summert opp kostnadene for denne kombinasjonen har jeg innsett at punkt 3 er overbelastet.

Jeg ville fortsatt støpe inn varmerørene, da dette virker ideelt for punkt 1, men andre beskrevne støpteknikker øker vekten og bygger mye i høyden, noe som ikke egner seg for punkt 2.

Løsningen jeg veldig gjerne vil høre deres synspunkter om beskriver jeg i et bilde, og håper klarheten fremstår etter en stund med den vedlagte illustrasjonen.

Det jeg er mest bekymret for er det grønt innringede området hvor jeg kan ane en viss bekymring for sprekkdannelse. Samtidig ser jeg ingen grunn til den oppgitte risikoen.

En annen tanke er betydningen av å støpe betongen med direkte kontakt mot en trebjelke. Bør trebjelken beskyttes?

• Diagram som viser et skjæringspunkt av et vannbårent gulvvarmesystem i et baderom, med markerte problemområder for potensielle sprekkdannelser.
Har man problemer med høyden for vann båret kan man se på Optiheat og det finnes sikkert andre tynne løsninger. Epssement bruker vi mye på jobben.

Mvh Putte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.