Jeg vil ikke si for mye når jeg ikke vet hvordan tomten og omgivelsene ser ut, men det er alltid en konflikt mellom et godt hagerom og en bra terrasse på toppen. Så synes jeg at 36 kvm er unødvendig stort for en terrasse.
Jeg vil ikke si for mye når jeg ikke vet hvordan tomten og omgivelsene ser ut, men det finnes alltid en konflikt mellom et godt hagerom og en god terrasse på toppen. Så synes jeg at 36 kvm er unødvendig stort for en terrasse.
Rekkverket er dog trukket inn ~2m fra hver side, for å dekkes av gavlen. Så selve terrassearealet er rett under 25kvm, og enda mindre med diverse spillrom fratrukket...
Hvis du forsyner utbyggingen med et valmet, lavvinklet pulttak som du dekker med plater, kan du bygge en balkong oppå platene. Du kan ha en liten innvendig trapp for å nå balkongen. Du unngår mange av problemene, det blir billigere og utsikten blir minst like bra. Bare en idé...
Skal se om jeg får tid til å lage en skisse senere i dag. Jeg ser for meg et tradisjonelt verandatak. Siden planen ikke er kvadratisk, må det eventuell bli litt forskjellige takvinkler.