Jeg vil ikke si for mye når jeg ikke vet hvordan tomten og omgivelsene ser ut, men det er alltid en konflikt mellom et godt hagerom og en bra terrasse på toppen. Så synes jeg at 36 kvm er unødvendig stort for en terrasse.
 
J justusandersson skrev:
Jeg vil ikke si for mye når jeg ikke vet hvordan tomten og omgivelsene ser ut, men det finnes alltid en konflikt mellom et godt hagerom og en god terrasse på toppen. Så synes jeg at 36 kvm er unødvendig stort for en terrasse.
Rekkverket er dog trukket inn ~2m fra hver side, for å dekkes av gavlen. Så selve terrassearealet er rett under 25kvm, og enda mindre med diverse spillrom fratrukket...
 
  • Planløsning av en balkong med mål på 25 kvm, inkludert detaljer om rekkverk og indrag for gavler. Viser spesifikke mål for hver side.
Hvis du forsyner utbyggingen med et valmet, lavvinklet pulttak som du dekker med plater, kan du bygge en balkong oppå platene. Du kan ha en liten innvendig trapp for å nå balkongen. Du unngår mange av problemene, det blir billigere og utsikten blir minst like bra. Bare en idé...
 
Legg gjerne ved en skisse @justusandersson , jeg forstår ikke helt:D
Men bygger ikke et valmt tak med bandtäckning mye mer i høyde?
 
Skal se om jeg får tid til å lage en skisse senere i dag. Jeg ser for meg et tradisjonelt verandatak. Siden planen ikke er kvadratisk, må det eventuell bli litt forskjellige takvinkler.
 
For mye mas annetsteds til å rekke å ferdigstille lovet "skisse", men her kommer den.

En 3D-skisse av et rektangulært bygg med et asymmetrisk saltak.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.