Hei,
jeg er ny her og håper å få svar fra de som kan mer enn meg.
Jeg står foran kjellerprosjektet i mitt 100 år gamle terrenghus. Glade og fornøyde har tidligere eiere malt plastmaling på veggene (for en god stund siden) og jeg har bestemt meg for å fjerne den. Prøvde meg frem med damp og skrape og innså at det er pussen som må ned, rett og slett. Eller hvordan man ser det... Nåja. Etter at jeg begynte på en første overflate med hammer og meisel, er det tydelig at visse partier er veldig porøse og pussen faller av ganske lett i små flak, mens den sitter godt på andre deler. Mine spørsmål er da:
For at veggen skal kunne puste igjen, må jeg få bort malingen overalt, eller kan man la den være på visse partier der pussen likevel er god, dersom den er fjernet rundt omkring? Kan man "perforere" malingen på disse områdene så den ikke tetter helt? Eller er det bare å rive alt når man likevel har komme i gang?

Huset er et skånsk leirtegels-hus og pussen er ganske "sandete". Når jeg kommer lenger inn blir den fastere igjen, men hvordan binder man før man pusser, og hvilken puss kan det tenkes å være som har blitt brukt tidligere?

Har lest gjennom en del tråder men ikke funnet svar på disse spørsmålene, så om noen føler seg kallet så takker jeg! :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.