Jeg skal gjøre om taket på badet. Jeg vil ha et helt slett tak uten skjøter og tenkte derfor å sette gipsplater i taket. Spørsmålet er da om jeg kan sette veggplater eller om jeg må kjøpe takgipsplater? Har to vanlige for vegg som er 900x2500 og bruker jeg dem får jeg bare en tynn skjøt i midten å sparkle igjen, eller blir det galt.

Mikael_L
Det går utmerket å sette vanlig gips i taket.

Skal du lekte opp før panel, glespanela? Du kan glese med cc30 i så fall om du vil være 100% sikker på å ikke få noe heng i platene over tid.

Mikael_L
Evt er det bedre at du har to skjøter i taket. Har du eksakt 180 bredt så bør du kanskje kappe første platen og sette ikke skrå kant mot vegg/takvinkelen, så en hel plate og til slutt den gjenværende halvdelen. Det er nemlig litt mer besværlig å sparkle opp den skrå kanten når den ligger mot et hjørne.

Rommet er 1630 bredt så jeg tenkte å kappe begge platene litt så det blir en skjøt i midten.
Kanten mot veggen er ikke så veldig viktig for det skal på nye plater på veggene og deretter fliser. Jeg tenkte jeg skulle bytte taket før mureren og snekkeren begynner sitt arbeid.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.