Hei,
På grunn av fuktskade er gulvet strippet ned til platen (uisolert med drenerende grus under).
Før riving lå det sand, cellplast, sponplate, og plastmatte oppå grunnen (i den rekkefølgen), og deretter vegg og trapp oppå dette.
Nå skal det i stedet bli oppforede ventilerte gulv.
Trappen er en "U-trapp" og veggen består av stålstendere, isolasjon og enkel-gips. Ukjent vekt på begge.
Nå lurer jeg på om det er mulig å unngå å støpe under trapp og vegg? Hadde det vært mulig å bruke stolpebærere i kraftigere dimensjon i stedet? For eksempel https://www.joma.se/produkter/byggbeslag/stolpskor/hojdledsjusterbar-stolpsko-med-platta/
Takk for svar!
På grunn av fuktskade er gulvet strippet ned til platen (uisolert med drenerende grus under).
Før riving lå det sand, cellplast, sponplate, og plastmatte oppå grunnen (i den rekkefølgen), og deretter vegg og trapp oppå dette.
Trappen er en "U-trapp" og veggen består av stålstendere, isolasjon og enkel-gips. Ukjent vekt på begge.
Nå lurer jeg på om det er mulig å unngå å støpe under trapp og vegg? Hadde det vært mulig å bruke stolpebærere i kraftigere dimensjon i stedet? For eksempel https://www.joma.se/produkter/byggbeslag/stolpskor/hojdledsjusterbar-stolpsko-med-platta/
Takk for svar!
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 573 innlegg
Det burde vel gå aldeles utmerket tenker jeg?O oskarKV skrev:Hei,
P.g.a. fuktskade er gulv strippet ned til platen (uisolert med drens. grus under).
Før utriving lå sand, celleplast, sponplate, plastmatte oppå grunnen (i den rekkefølgen) og deretter vegg og trapp oppå dette.
Trappen er en "U-trapp" og veggen består av stålstendere, isolasjon og enkelt-gips. Uklart vekt på begge.
Nå lurer jeg på om det er mulig å unngå å støpe under trapp og vegg? Hadde det vært mulig å bruke seg av stolpebærere i kraftigere dimensjon i stedet? F.eks. [lenke]
Takknemlig for svar!
Dog vil de jo bli en kuldebro, så man må tenke litt på om man trenger noe mellompakning, for eksempel en gummimatte, så det ikke blir noen slags fuktutfelling/kondens omkring stålet akkurat ved trappens fundament, som vel er av tre, osv?
Takk for svaret Klas!klaskarlsson skrev:
Det stemmer at det er tre - også underkant av veggen er trestender. Bra poeng - det tar jeg med meg!
Klikk her for å svare