Mitt klantarsel veltet en bøtte med cirka to liter vann på loftet i dag. Råspont med "flis" av noe slag til isolasjon med isolasjonsplater under det, og til slutt en slags svart papp som jeg forstår skal puste (så ingen plast). Råsponten er godt festet med mye skruer og spiker. 60-tallshus. Det er jo ikke akkurat varmt ute nå, så jeg vet ikke hvordan dette vil tørke. Hva mener dere jeg bør gjøre?
 
Fulkemisten
Det tørker opp. Ta det med ro.
 
Høres ut som det finnes mye som kan suge opp fuktigheten så det kan tørke opp i ro og mak etterpå. Er vel verre hvis det renner rett igjennom og løser opp takgips eller annet. Så fuktigheten trenger du nok ikke bekymre deg så mye om, mer om det er noe annet som kan ødelegges. Noen elektronikk eller koblingsbokser som kan tenkes bli vannfylt så kanskje man skal bryte en sikring. Kan bli at jordfeilbryteren slår av også så det kan jo bli litt kaldt i huset og/eller varmt i fryseren så hold øye med det.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.