Jeg vet det finnes mange dyktige snekkere på BH, kan noen/ noen gi meg noen gode råd? Jeg tenkte å bygge et stativ til en søyleboremaskin. Det må være stabilt for maskinen veier en del. Jeg tenkte å sette den på hjul så jeg kan flytte den ved behov. Hvordan løser man det i tre? Virke som finnes er 70x70 + litt annet, bl.a. en plate å legge oppå, syntes det kunne være passe. Har laget en skisse med målene, (uten hjul), hva gjør jeg? Må jeg f.eks. ha plater på sidene for at det ikke skal bøye seg? Eller er det bedre å skaffe profilerør og sveise det sammen?
Den er lik denne, ca 60kg veier den da. Jeg skal jo ikke kjøre rally med den, bare dra den frem ved behov. Jo jeg kan også forstå at det kan bli vanskelig å gjøre det stabilt. Kanskje bedre å skaffe litt 40x40 profil og sveise sammen en, det føler jeg meg trygg med.
Problemet er hjulene synes jeg... Du vil jo ha stabilitet når du borer... det kommer du nok ikke til å få på den måten... se om du kan finne hjul som kan felles ned i stedet... rammen er det nok ingen problemer med slik du hadde tegnet den...
Jaha, det ble ikke i det hele tatt som tenkt, men ok likevel synes jeg. Man får være forsiktig med den om man skal flytte den, for øvrig tror jeg denne enkle modellen vil fungere.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.