Jeg blir så lei.
Har ansatt snekker for å kle trappen med Lundbergs trapprenoveringssats i eik.

Glippen mellom trinn og vange er nå 3,5 til 4 mm på hver side.
På Stepkits hjemmeside står det at man trenger maks ha 1-2 mm glippe.
Lundberg oppga på telefon at 2 mm er maks hva man skal ha.

3,5-4 mm høres kanskje ikke mye ut, men det synes ganske godt. Selvfølgelig skal det hvit akrylfugemasse der som trolles litt bort, men det blir jo uansett ganske tykke fuger.

Skal man måtte gjøre alt selv, eller? Føles så jævla trist. Materialene koster 10.000 og så kan ikke snekkeren holde en rimelig presisjon.

Spørsmålet er om jeg kan kreve at snekkeren gjør om dritten, eller?

ja, 3-4 mm glipp burde det så klart ikke bli, burde ganske lett å få helt tett eller rundt 1mm glipp. Vet ikke hva man kan be om men 3-4 mm høres mye ut for meg også.

Milkshaken
har du monteringsanvisning på saken, så bør det ikke være noe problem å få snekkeren til å gjøre om.... bare vis det på en grei måte for ham....
I annet fall kan jo jeg komme og gjøre jobben...:) ALLFIX..... :)

Ja, nå har han fikset det ganske bra. Byttet ut de verste trinnene og fikset det uten diskusjon.
Det føles godt at det ordnet seg og at jeg bare trengte å si ifra at jeg ikke var fornøyd. Joda, noen trinn kunne vært bedre men jeg er ganske fornøyd likevel.

Ett trinn måtte jeg fikse etter at han gikk i dag fordi han ikke hadde sentrert trinnet, noe som førte til 0 mm glipp i den ene enden og 3-4 i den andre. Merkelig!

Så klarte han i dag å glemme å ta bort et teppe på gulvet ved trappen og satte opptrinnet oppå teppet og klemte det fast!! :x Det må han bytte ut i morgen.

Mitt råd er å spesifisere maks mm glipp når du bestiller trappfornyelse.

Man kan synes at det skal være nok å følge monteringsanvisningen når stigen monteres.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.