Hei.
Jeg skal til å bygge slagport til garasjen. Det jeg lurer på er om bladet kommer til å slå seg.
Innenfra og ut.
Tynn plyfa.
Mtrl til rammen blir 45*70 som jeg kløyver og bruker.
Isolasjon i form av celleplast.
Innbruddsplåt 1mm.
Panel som jeg høvler ned.
Sparkplåt.
I og med at det er ulike mtrl så lurer jeg på om bladet kommer til å slå seg.
Noen som har noe å bidra med?
Jeg skal til å bygge slagport til garasjen. Det jeg lurer på er om bladet kommer til å slå seg.
Innenfra og ut.
Tynn plyfa.
Mtrl til rammen blir 45*70 som jeg kløyver og bruker.
Isolasjon i form av celleplast.
Innbruddsplåt 1mm.
Panel som jeg høvler ned.
Sparkplåt.
I og med at det er ulike mtrl så lurer jeg på om bladet kommer til å slå seg.
Noen som har noe å bidra med?
Det der tror jeg på...ikke glem at uten bilder lagt ut her så har det aldri skjedd...
Jeg som er totalt elendig på å dokumentere!
Blir til å skjerpe seg da!
Ligger noen uker frem i tid da jeg venter på litt deler til høvelen. Skal få til litt lengre lunsjer på jobben også, ikke alltid det letteste!
Blir til å skjerpe seg da!
Ligger noen uker frem i tid da jeg venter på litt deler til høvelen. Skal få til litt lengre lunsjer på jobben også, ikke alltid det letteste!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 innlegg
Kanskje lage rammen i 50x50x2 firkantrør i stål i stedet? Krever dog sveiseferdigheter og utstyr. Fordelen er at den blir lettere, sterkere og at den ikke slår seg. Det blir også smidig med 50mm frigolit til dette.
I tråden neden beskrives det hvordan man lager en dør som ikke slår seg. "Byggaren" har laget store industriporter med den metoden som har holdt seg fin-fint:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
I prinsipp gjør vel han som snickjon er inne på med endevendte klyvde lekter.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
I prinsipp gjør vel han som snickjon er inne på med endevendte klyvde lekter.
Sveise kan jeg, har holdt på med det en del, har dessverre ingen sveiser. Skal tenke litt på det!Johan Gunverth skrev:
Si nå at rammen lages i 50x50x2 punkterer fast sikringsplate 1 mm, hullet eller uhullet vet jeg ikke ennå, på utsiden. Fungerer det å lime fast panelet på platen?
Hvis jeg borer ut i profilen for låskassen, trenger jeg å sveise fast en forsterkningsplate på innsiden av profilen? Kassen vil ellers kun ha 50 mm kant som støtte.
Skal gruble litt over tanken!
Sist redigert:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 innlegg
Absolutt, tror dog ikke finansministeren liker mine innkjøp!Lostmoose skrev:
Kjøpt plan & rikt og sponavsug for 1 uke siden.
Har sambon hjemme med 2 små, ikke altfor mange penger igjen etter alle regninger og innkjøp til huset som pusses opp ofte.
Sveisen er et redskap som jeg trenger ca 1 gang/år.
Når man først har det så finner man flere og flere bruksområder.snickjon skrev:
...var jeg slem nå?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 innlegg
Punktfest ikke platen. Med så tynn profil i stålet vil du bøye det på grunn av varmen og trenger å rette det ut. La platen ligge flytende bak kryssfineret og skru sammen alt med vanlig forsenket gjengeskruer.snickjon skrev:Sveise kan jeg, har holdt på med det en del, har dessverre ingen sveiseapparat. Skal fundere litt!
Si nå at rammen lages i 50x50x2 punktfester innbruddsplate 1 mm, hullstanset eller ikke hullstanset vet jeg ikke ennå, på utsiden. Fungerer det å lime fast panelet på platen?
Hvis jeg borer i profilen for låskassen, trenger jeg å sveise fast en forsterkningsplate på innsiden av profilen? Kassen vil ellers kun ha 50 mm kant som støtte.
Skal gruble litt på tanken!
Jeg har satt utenpåliggende Fix-lås for porter inkl. vanlig låssylinder.
Klikk her for å svare