64.080 lest ·
21 svar
64k lest
21 svar
Slå ned stolper til gjerde
kjøpte det også nå i disse dager men jordankerne har jo en tendens til å bli både skjeve og ikke helt havne der jeg vil.. men jeg gjør kanskje bare feil 
holder akkurat nå på og prøver å lage en kvadrat men har ikke fått teken på det ennå...
går dere på øyemål for å se at snoren er rett?
holder akkurat nå på og prøver å lage en kvadrat men har ikke fått teken på det ennå...
går dere på øyemål for å se at snoren er rett?
En stram snor kan ikke bli annet enn rett...erix0n skrev:
Om det er kvadraten du tenker på så den får rettvinklede hjørner, så er kryssmåling en passende metode.
Tenkte bare å dele med meg av hvordan jeg monterte mine jordankere.
Boret et guidehull med en 16mm lang betongbor med borhammeren. Da kan man styre retningen greit. Så satte jeg ned ankeret med håndkraft så langt det gikk.
Deretter stilte jeg om borhammeren til bilning/hammer og satte på en flatmeisel.
Etter det var det bare å drive ankeret med borhammeren.
Skulle jorden være hard kan det være nødvendig med en form for plate i bunnen for å ikke spjelke i stykker ankeret i bunnen.
Håper det hjelper noen
Boret et guidehull med en 16mm lang betongbor med borhammeren. Da kan man styre retningen greit. Så satte jeg ned ankeret med håndkraft så langt det gikk.
Deretter stilte jeg om borhammeren til bilning/hammer og satte på en flatmeisel.
Etter det var det bare å drive ankeret med borhammeren.
Skulle jorden være hard kan det være nødvendig med en form for plate i bunnen for å ikke spjelke i stykker ankeret i bunnen.
Håper det hjelper noen
Klikk her for å svare