Dumt spørsmål faktisk men jeg skjønner ikke?
Kan man bare bruke en skumpistolen en gang? For røret blir jo fullt med skum og veldig vanskelig å rengjøre? Kjøper man flere rør eller?

Sitter det ikke et lokk som på silikontuber man setter på? Jeg pleier å teipe igjen direkte etter bruk, og det har nok funket bra, håper jeg...

• Liker
Basken
  • Laddar…
Ofte er det nok å knipe av den ytterste biten. Men du kan ikke spare en halvfull flaske fugeskum særlig lenge. Innen et par dager må du bruke den opp.

Ja litt avhengig av fabrikat mm men noen dager/uker kan de klare seg, men i alle fall for min del ikke lenger..
Viktig er at man lar pipen sitte på slik at det ikke tørker i munnstykket på flasken..

La det være uten tiltak når du er ferdig. Dagen etter tar du frem den lengste skruen du har og skrur den inn i røret og drar ut. Resten pleier å gå greit å blåse ut med trykkluft. Røret er laget i fet plast så det pleier ikke å sitte så hardt.

La det sitte en klump med skum ytterst som tørker. Så er det bare å bryte den av og fortsette å bruke tuben. Pleier det ikke å stå at man skal gjøre det på baksiden?

Ikke stivnet fugeskum kan man vaske bort med aceton. Det går å vaske ut røret og også overdelen av flasken der pipen skal kobles til.

Jeg har for meg at det var aceton, det står uansett på boksen, hvilket løsemiddel som tar bort ikke herdet fugeskum.

• Liker
Notoes
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.