Forstår jeg rett i at du kan skru på skruen men at den bare snurrer?
Ta i så fall en brekkstang og dra forsiktig i skruen samtidig som du skrur. Da kan du få ut skruen så langt at gjengene biter igjen og at skruen kommer ut.
Ta i så fall en brekkstang og dra forsiktig i skruen samtidig som du skrur. Da kan du få ut skruen så langt at gjengene biter igjen og at skruen kommer ut.
Det er trolig en M6-skrue og gjengehullet i gamle lampbokser er 1/4" (6,35mm) med annen gjengestigning. Det pleier å gå an å skruve i ca 3 omdreininger før det klemmer til.
Hvis du ikke trenger å ha igjen deksellokket kan du klippe det i stykker slik at du kan holde fast det gjengede røret med en tang når du skrur ut skruen.
Hvis du ikke trenger å ha igjen deksellokket kan du klippe det i stykker slik at du kan holde fast det gjengede røret med en tang når du skrur ut skruen.
takk! ☺️P Pucco skrev:Det er trolig en M6-skrue og gjengehullet i gamle lampedoser er 1/4" (6,35mm) med annen gjengestigning. Det pleier å gå å skru inn ca 3 omdreininger før det stopper.
Om du ikke trenger å ha igjen dekkplaten kan du klippe den i stykker slik at du får tak i det gjengete røret med en tang når du skrur ut skruen.
Klikk her for å svare
