Vi har en skrue som er skrudd i et hull i taket.
Skruen og hullet har ulike mønstre og har nå kilt seg fast.
Den bare snurrer rundt.

Har dere noen tips til hvordan man får den løs?
 
  • En skrue sitter fast i et takhull med ledninger stikkende ut av en plastbase. Skruen er vanskelig å løsne.
Forstår jeg rett i at du kan skru på skruen men at den bare snurrer?
Ta i så fall en brekkstang og dra forsiktig i skruen samtidig som du skrur. Da kan du få ut skruen så langt at gjengene biter igjen og at skruen kommer ut.
 
Janus82 Janus82 skrev:
Forstår jeg rett i at du kan skru på skruen men at den bare snurrer?
Ta i så fall en brekkstang og dra forsiktig i skruen samtidig som du skrur. Da kan du få ut skruen så langt så at gjengene tar igjen og at skruen kommer ut.

Ja, akkurat den skrur bare! Får teste! Takk for tipset!
 
Det er trolig en M6-skrue og gjengehullet i gamle lampbokser er 1/4" (6,35mm) med annen gjengestigning. Det pleier å gå an å skruve i ca 3 omdreininger før det klemmer til.
Hvis du ikke trenger å ha igjen deksellokket kan du klippe det i stykker slik at du kan holde fast det gjengede røret med en tang når du skrur ut skruen.
 
  • Liker
Jasmine Johansson1 og 2 andre
  • Laddar…
P Pucco skrev:
Det er trolig en M6-skrue og gjengehullet i gamle lampedoser er 1/4" (6,35mm) med annen gjengestigning. Det pleier å gå å skru inn ca 3 omdreininger før det stopper.
Om du ikke trenger å ha igjen dekkplaten kan du klippe den i stykker slik at du får tak i det gjengete røret med en tang når du skrur ut skruen.
takk! ☺️
 
Vær forsiktig så kablene ikke er strømførende
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.