Studion skrev:
Takk for et konkret svar. Altså en skrue fra hver side, eller hva innebærer kryssing? Skrus det i midten eller mot kanten på regel?
1 skrue på hver side av den stående regelen inn i syll og hammarband. Forflytt litt fra midten så skruen ikke kolliderer.
 
  • Liker
Enter Sandman
  • Laddar…
Studion skrev:
OM jeg vil skruskrå 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg da bruke per regel og hvor lange bør de være? Anta at skruskråing er eneste mulige alternativet og mitt liv avhenger av at jeg finner ut av svaret. Ingen andre alternativer finnes og all spiker er dessuten slutt. Takk på forhånd.
jeg sier at det holder at reglene akkurat holder sammen når du reiser dem, så en 50mm lang terrassekrue i hver ende holder lett.

og om også skruene tar slutt så kan det funke med tape ;)
 
Sist redigert:
S
xyle skrev:
Hvorfor må du skruskrå? blir jo så mye bedre å skruve gjennom svillen/hammerbåndet om det uansett ligger nede
la nå mannen skru som han vil. han har sikkert tenkt på noe vis
 
  • Liker
vincentt og 1 annen
  • Laddar…
SBH skrev:
[lenke]
fast med skruv da, noen ganger kan det trenges en til. bare så at regelen ikke vrir seg
Akkurat så jeg mente
 
  • Liker
1
  • Laddar…
Studion skrev:
OM jeg vil skråskruve 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg da bruke per regel og hvor lange bør de være? Ponér at skråskruving er eneste mulige alternativ og mitt liv henger på at jeg får vite svaret. Ingen andre alternativer finnes og all spiker er dessuten slutt. Takk på forhånd.
Bra start på byggebolig ikke engang oppe i 100 innlegg og til tross for det allerede uenig med en forumgud det er raskt gjort! Eller uenig er feil ord du har snarere snært av ham! Okei om det er som i visse tråder folk som fortsetter å mase om visse ting som man har sagt takk men nei takk til. Dog her var det faktisk bare et lite tips som du har rett til å avvise, men måten du gjør det på hjelper deg nok ikke direkte!
 
  • Liker
jeppeknaster
  • Laddar…
Minimum to skruer.
Spiller ingen større rolle fra hvilken side.
Viktigere at de blir i kantene på lekten så den ikke vrir seg.
 
S
jeg synes det er gøy at studioet har bestemt seg for å gjøre på visst måte.
da skal det gjøres på den måten.
 
  • Liker
Alko
  • Laddar…
Kunne ikke la være å spørre. Forskjell dersom man gjør det stående, da har man jo ingen alternativer! Men gjør man det på bakken har man jo flere alternativer, hvorfor ta det dårligere? men alle er vi ulike:)
 
S
xyle skrev:
Kunne ikke la være å spørre. Forskjell om man gjør det stående da har man jo ingen alternativer! Men gjør man det på bakken har man jo flere alternativer, hvorfor velge det dårligere? men alle er vi ulike:)
finns jo de som monterer med vinkler også
 
Kromo skrev:
Bra start på byggahus ikke engang oppe i 100 innlegg og til tross for det allerede uenige med en forumgud, det er raskt jobbet! Eller uenige er feil ord, du har snarere snært av ham! Okei om det er som i visse tråder folk som fortsetter å mase om visse ting som man har sagt takk men nei takk til. Men her var det faktisk bare et lite tips som du har rett til å disse, men måten du gjør det på hjelper deg nok ikke direkte!
Ja, nå har jeg virkelig dummet meg ut.
 
  • Liker
Sister ray
  • Laddar…
S
Studion skrev:
Ja, nå har jeg virkelig gjort bort meg.
nei. du har bare stått på deg. bare handle skruer og reglar nå.
lykke til
 
  • Liker
Håkan Peleback og 1 annen
  • Laddar…
Studion skrev:
Ja, nå har jeg virkelig dummet meg ut.
Oppfriskende tråd dette. Virkelig. Gud alene eller forumgud selv er jeg ateist. TS har jo vært ganske tydelig fra starten. Så jeg får si som jeg sier til beslutningstakere generelt når de svever på målet. "Svar på spørsmålet i stedet".
 
  • Liker
Totem
  • Laddar…
S
Gurkan_1963 skrev:
Oppfriskende tråd dette her. Virkelig. Gud alene eller forumgud selv er jeg ateist. TS har jo vært ganske tydelig fra starten. Så jeg må si som jeg sier til beslutningstakere generelt når de svever på målet. "Svar på spørsmålet i stedet".
så du ville ikke ønsket tips om et billigere og bedre alternativ?
 
  • Liker
Velinga2002
  • Laddar…
Ha-ha

Ja, det er faktisk jævlig irriterende når man stiller et enkelt konkret spørsmål også begynner folk å stille spørsmålstegn ved det og gi masse andre forslag istedenfor og ingen jævel svarer på spørsmålet man har stilt.

Men det er også ganske utakknemlig å snæse av de som likevel tar seg tid til å prøve å hjelpe til på sin, om enn noe vrang, måte. Ignorer dem isteden er mitt forslag og fokuser på spørsmålet, still det om igjen i så fall.

Så gjorde jeg i et annet forum når jeg stilte et spørsmål der. Det var da en eller annen forumgud der som var uvanlig sta med tilsynelatende irrelevante spørsmål og ble mektig sur når jeg ikke svarte ham på spørsmålene hans. Så når han til slutt ble ubehagelig mot meg for at jeg ikke brydde meg om spørsmålene hans ba jeg ham komme med eventuelle råd han hadde isteden samt legge ned sin ubehagelige holdning. Så tok det hus i h-lv-t-. På det forumet var man tydeligvis skyldig å først svare på alle tenkelige spørsmål alle andre hadde om ting rundt ens egen problemstilling og hvis man ikke gjorde det var man sprø. De som derimot selv ignorerte å svare på opprinnelig spørsmål var av en eller annen grunn ikke sprø. Når folk krever at man som TS skal svare på "off-topic" spørsmål fra folk som ikke engang har gjort minste anstrengelse for å svare på opprinnelig spørsmål, da har det gått langt over styr. Så ille har jeg dog aldri sett det være her på byggahus, heldigvis :)

Så jo, jeg har full forståelse for TS frustrasjon. Mitt eneste råd er, svar ikke, ignorer, still gjerne opprinnelig spørsmål om igjen. ;)

Jeg er ikke lenger medlem på det der andre forumet.
 
  • Liker
quattro1 og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.