Hei,
står i ferd med å sette panel i innertak. Panelen er en vanlig fasade (liten kant) med not og fjær fra Optimera, produsert av
NoviPro (norrlandsträ). De ble levert forrige uke og har deretter ligget i garasjen min, oppstablet 95mm fra gulvet jevnt. På grunn av varmen holder garasjen ca 18-20 grader med god ventilasjon.
Nå når jeg begynner å spikre dem opp, så er en stor mengde (så langt) som en banan. Det vil si at de ligger tett inntil ytterendene, men not og fjær møter knapt i midten. Med makt går det an å presse sammen en del, slår man med kloss og hammer så fjærer det ut. Så det kjennes som det er plankene som er skjeve. Dykkerten skyter jeg i fjæren skrått oppover så den hindrer ikke.
Hva gjør man nå? Jeg tør ikke åpne flere pakker for å "teste". Det føles som et mareritt å returnere 500kg panel, om det i det hele tatt går. Og hvordan beviser man at noe er "for skjevt"? Eller er det bare å akseptere at de er slik? At det er denne kvaliteten man kan forvente seg?
Trodde dette skulle være raskt og lett sammenlignet med gips. All hjelp og tips mottas med takk!
Mvh